DSpace Repository

Relationship between online video game influencer’s credibility and purchase intention

Show simple item record

dc.contributor.advisor Smith Boonchutima
dc.contributor.author Aniwat Sankosik
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:12:26Z
dc.date.available 2021-09-21T06:12:26Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76121
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract The objective of this study is to exterminate the relationship between video game online influencer’s credibility and purchase intention on video game products. By using video game online influencers to measure how their credibility can have a positive effect on likelihood to purchase video game products. The study used source credibility concept as framework to measure the effectiveness of influencer credibility. Source credibility concept is consisting of three dimension which are attractiveness, trustworthiness, and expertise. The study has selected a Youtuber named Pewdiepie also known as Felix Kjellberg and examine how his viewers perceived his credibility. This study has the sample size of 200. The result illustrated the positive relationship between purchase intention and Influencer’s sources credibility (r= 5.16). Additionally, the result showed expertise has the strongest relation to purchase intention. Pewdiepie was perceived as attractive (M= 3.84) and trustworthy (M= 3.73) but neutral in expertise (M = 3.31). This can interpret as Pewdiepie have less opportunity to expressed his expertise. The overall finding suggested that marketers and online video game influencers should not overlook expertise credibility as to illustrate the level of credibility for influencers to make valid assessments on video game products.  
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อความสัมพันธ์ระหว่างความน่าเชื่อถือชองของออนไลน์วิดีโอเกมอินฟลูเอนเซอร์และความตั้งใจซื้อชองผู้บริโภค. โดยการวิจัยได้ใช้ความน่าเชื่อถือของวิดีโอเกมอินฟลูเอนเซอร์เป็นตัววัดความตั้งใจซื้อชองผู้บริโภคต่อสินค้าวิดีโอเกม. การวิจัยใช้หลักการเรื่องความน่าเชื่อถือของแหล่งเป็นปัจจัยหลักในการวัดประสิทธิภาพของอินฟลูเอนเซอร์. ความน่าเชื่อถือของแหล่งแบ่งเป็นสามส่วนให้แก่ ความน่าดึงดูด, ความคู่ควรแก่การไว้วางใจ และ ความเชี่ยวชาญ.การวิจัยได้เลือกยูทูปเบอร์ชื่อว่า Pewdiepie ชื่อจริงคือ Felix Kjellberg เพื่อวิเคราะห์ว่าผู้ชมคิดเห็นอย่างกับความน่าเชื่อถือของ Pewdiepie. ผลการวิจัยสื่อให้เห็นว่าความน่าเชื่อถือมีผลทางบวกต่อความตั้งใจซื้อชองผู้บริโภค.(r= 5.16) โดยความเชี่ยวชาญมีความสัมพันธ์กับตั้งใจซื้อชองผู้บริโภคมากที่สุด. ผู้ชมเห็นว่า Pewdiepie มีความน่าดึงดูด (M= 3.84) และความคู่ควรแก่การไว้วางใจ (M= 3.73) แต่มีความเชี่ยวชาญในระดับปานกลาง (M = 3.31).ผลการวิจัยสือให้เห็นว่า Pewdiepie มีโอกาสน้อยในการแสดงออกความเชี่ยวชาญออกมา. ผลของการวิจัยสามารถสรุปได้ว่าแนะนำให้ผู้การตลาดและวิดีโอเกมอินฟลูเอนเซอร์ควรให้ความสนใจกับความเชี่ยวชาญเนื่องจากว่าความเชี่ยวชาญนั้นสื่อถึงความสามารถในประเมินคุณค้าของสินค้าวิดีโอเกม
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.106
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Video games
dc.subject Willingness to pay
dc.subject Consumers' preferences
dc.subject เกมวิดีโอ
dc.subject ความเต็มใจจ่าย
dc.subject การเลือกของผู้บริโภค
dc.subject.classification Arts and Humanities
dc.title Relationship between online video game influencer’s credibility and purchase intention
dc.title.alternative ความสัมพันธ์ระว่างความน่าเชื่อถือชองของออนไลน์วิดีโอเกมอินฟลูเอนเซอร์และความตั้งใจซื้อชองผู้บริโภค
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.106


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record