DSpace Repository

The relationship between interest and attitude towards online sales promotion, and impulsive buying for cosmetics among Chinese generation Z consumers

Show simple item record

dc.contributor.advisor Papaporn Chaihanchanchai
dc.contributor.author Peilin Peng
dc.contributor.other Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2022-07-09T06:36:09Z
dc.date.available 2022-07-09T06:36:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79208
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2021
dc.description.abstract The objectives of this study are as follows: to explore interest in online sales promotion, attitude towards online sales promotion, and impulsive buying behavior for cosmetic consumption among Chinese Generation Z, and to investigate the relationship among these three variables. The research samples of this research were 250 Chinese male and female Generation Z, aged between 18 and 26 years old, who have purchased cosmetics in the past three months and currently residing in China. The results illustrated that respondents had a positive opinion on interest in online sales promotion for cosmetics (M = 3.57), with discount promotion receiving the highest score (M = 3.90) and free shipping receiving the lowest overall score (M = 3.20). Moreover, the respondents had a positive attitude towards online sales promotion for cosmetics (M = 4.40) and were likely to buy cosmetics on impulse but not blindly (M = 2.76). Regarding the relationship among the variables, the result of the study demonstrated that the total interest in online sales promotion is positively related with impulsive buying behavior (r = 0.226), while among the eight types of online promotions, sweepstakes had the highest relationship with impulsive behavior (r = 0.322). Also, the attitude towards online sales promotion is positively related with impulsive buying behavior (r = 0.156).
dc.description.abstractalternative วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้มีดังต่อไปนี้ เพื่อสำรวจความสนใจต่อการส่งเสริมการขาย ออนไลน์ ทัศนคติต่อการส่งเสริมการขายออนไลน์ และพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางแบบฉับพลันของผู้บConsumer behavior|zChina
dc.description.abstractalternative วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้มีดังต่อไปนี้ เพื่อสำรวจความสนใจต่อการส่งเสริมการขาย ออนไลน์ ทัศนคติต่อการส่งเสริมการขายออนไลน์ และพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางแบบฉับพลันของผู้บริโภค เจเนอเรชันแซดชาวจีน และเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรทั้งสาม โดยเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างที่ เป็นผู้บริโภคเจเนอเรชันแซดชาวจีน ทั้งเพศชายและหญิง ซึ่งมีอายุระหว่าง 18 ถึง 26 ปี อาศัยอยู่ในประเทศ จีน จำนวนทั้งสิ้น 250 คน และมีประสบการณ์การซื้อเครื่องสำอางในเวลาสามเดือนที่ผ่านมา จากผลการศึกษา แสดงให้เห็นว่า กลุ่มตัวอย่างมีความสนใจ และมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการส่งเสริมการขายเครื่องสำอาง ออนไลน์ (M = 3.57) โดยการให้ส่วนลดมีค่าเฉลี่ยสูงสุด (M = 3.90) ส่วนการขนส่งฟรีมีค่าเฉลี่ยต่ำสุด (M = 3.20) นอกจากนี้ กลุ่มตัวอย่างยังมีทัศนคติเชิงบวกต่อกิจกรรมการส่งเสริมการขาย เครื่องสำอางออนไลน์  (M = 4.40) แต่อาจจะไม่ได้มีพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางแบบฉับพลันเท่าใดนัก (M = 2.76) ในส่วนของความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรดังกล่าว จากผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่า ความสนใจ ต่อการส่งเสริมการขายออนไลน์โดยรวม มีความสัมพันธ์เชิงบวก กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางแบบฉับพลัน (r = 0.226) ส่วนในกิจกรรมการส่งเสริมการขายทั้งหมด 8 กิจกรรม พบว่า การชิงโชคมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางแบบฉับพลันมากที่สุด (r = 0.322) นอกจากนี้ ทัศนคติต่อการส่งเสริมการขายออนไลน์ ยังมีความ สัมพันธ์เชิงบวกกับพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางแบบฉับพลันอีกด้วย (r = 0.156)
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2021.116
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Consumer behavior -- China
dc.subject Cosmetics -- Marketing
dc.subject Internet marketing
dc.subject Sales promotion
dc.subject พฤติกรรมผู้บริโภค -- จีน
dc.subject เครื่องสำอาง -- การตลาด
dc.subject การตลาดอินเทอร์เน็ต
dc.subject การส่งเสริมการขาย
dc.title The relationship between interest and attitude towards online sales promotion, and impulsive buying for cosmetics among Chinese generation Z consumers
dc.title.alternative ความสัมพันธ์ระหว่างความสนใจและทัศนคติต่อการส่งเสริมการขายออนไลน์ และพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางแบบฉับพลันของผู้บริโภคเจเนอเรชันแซดชาวจีน
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn university
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2021.116


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record