DSpace Repository

Source characteristics, attitude, and purchase intention toward fashion product with inclusive advertising

Show simple item record

dc.contributor.advisor Napawan Tantivejakul
dc.contributor.author Diskul Skuldist
dc.contributor.other Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2023-02-03T06:21:18Z
dc.date.available 2023-02-03T06:21:18Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81920
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2022
dc.description.abstract This research was conducted in a quantitative manner. The research objectives were to explore and to test the relationships of source characteristics, attitudes toward inclusive advertising of fashion products and purchase intention toward fashion product with inclusive advertising among generation Z and Y with an inclusive model, Asianna Scott as a research subject. 213 respondents were acquired in total. The findings showed that Miss Scott received a positive score in all characteristics. The respondents indicated that they would have a positive attitude toward inclusive fashion advertising. The respondents also revealed that they would have a positive purchase intention toward fashion product that featured inclusive fashion advertising as well. In terms of relationships between variables, there were positive relationships among every variable. the findings were discussed further in more detail in this study.
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและ ทดสอบความสัมพันธ์ของ คุณลักษณะของพรีเซนเตอร์ของสื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยก ทัศนคติของผู้บริโภคต่อสื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยกและ ความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคต่อสินค้าแฟชั่นที่ใช้สื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยก ผ่านแบบสอบถามที่มีนางแบบ อาเซียนนา สก็อต เป็นตัวอย่างสำหรับการทดสอบ กับกลุ่มตัวอย่าง 213 คน ซึ่งผลจากการศึกษาแสดงให้เห็นว่า นาง สก็อต มีคุณลักษณะของพรีเซนเตอร์ของสื่อโฆษณาในทุกๆด้าน ทางกลุ่มตัวอย่างยังมีทัศนคติในเชิงบวกกับสื่อโฆษณาแฟชั่นแบบไม่แบ่งแยก และยัง มีความตั้งใจซื้อ ต่อสินค้าแฟชั่นที่มีสื่อโฆษณาแบบไม่แบ่งแยกอีกด้วย ในแง่ของความสัมพันธ์ ทุกตัวแปร ต่างมีสัมพันธ์เชิงบวกต่อกันและกัน
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.53
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Social Sciences
dc.title Source characteristics, attitude, and purchase intention toward fashion product with inclusive advertising
dc.title.alternative คุณลักษณะของแหล่งสาร ทัศนคติ และความตั้งใจซื้อสินค้าแฟชั่นที่ใช้ในการโฆษณาแบบไม่แบ่งแยก
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn university
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2022.53


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record