DSpace Repository

The Influence of Perceived Risk and Perceived Value on Consumer Adoption of Cryptocurrency

Show simple item record

dc.contributor.advisor Smith Boonchutima
dc.contributor.author Athit Rodpangtiam
dc.contributor.other Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2023-02-03T06:21:21Z
dc.date.available 2023-02-03T06:21:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81931
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2022
dc.description.abstract The purpose of this research is to study the perceptions of risk and value of cryptocurrency adopters from the social media platform Reddit by assessing the influence of Perceived Risk (PR) and Perceived Value (PV) on their intention to adopt cryptocurrency. Demographic factors of (Gender, Age, Education Level, Income, Investment Experience) were analyzed as control variables. The study within this paper was conducted with a quantitative approach through the utilization of a survey technique. Data was gathered through purposive sampling, and 200 respondents from the Cryptocurrency News & Discussion subreddit were studied among a sample of 1444 respondents. The data of these respondents was examined by using SPSS and SmartPLS 4 Structural Equation Modelling (SEM-PLS). Based on the findings, Perceived Value (PV) was found to have a significant influence on cryptocurrency adoption, while Perceived Risk (PR) had no influence on the adoption of cryptocurrency among Reddit members. Among the five demographic factors (Gender, Age, Education Level, Income, Investment Experience), only Education Level was found to have a significant influence on cryptocurrency adoption.
dc.description.abstractalternative การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ถึงความเสี่ยงและคุณค่าของผู้ใช้งานสกุลเงินคริบโตจากแพลตฟอร์มโซเชียลมีเดียเรดดิทโดยประเมินอิทธิพลของการรับรู้ความเสี่ยง (PR) และ การรับรู้คุณค่า (PV) ที่มีต่อการตัดสินใจยอมรับสกุลเงินคริบโต งานวิจัยนี้ได้นำการวิเคราะข้อมูลทางประชากรของ (เพศ, อายุ, ระดับการศึกษา, รายได้, ประสบการณ์การลงทุน) เป็นตัวแปรควบคุม งานวิจัยนี้ได้ดำเนินการด้วยวิธีการเชิงปริมาณโดยใช้เทคนิคการสำรวจแบบสอบถาม ข้อมูลถูกรวบรวมด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง และผู้ตอบแบบสอบถาม 200 คนจาก Cryptocurrency News & Discussion subreddit ได้รับการวิเคราะในกลุ่มตัวอย่างของผู้ตอบแบบสอบถาม 1,444 คน งานวิจัยนี้ได้ตรวจสอบข้อมูลของผู้ตอบแบบสอบถามโดยใช้ SPSS และ SmartPLS 4 Structural Equation Modeling (SEM-PLS) จากผลการวิจัยพบว่าการรับรู้คุณค่า (PV) มีอิทธิพลอย่างมากต่อการยอมรับสกุลเงินคริบโต ในขณะที่การรับรู้ความเสี่ยง (PR)ไม่มีอิทธิพลต่อการยอมรับสกุลเงินคริบโตในหมู่สมาชิกเรดดิท ในบรรดาข้อมูลประชากรทั้ง5หมวด ได้แก่ (เพศ, อายุ, ระดับการศึกษา, รายได้, ประสบการณ์การลงทุน) มีเพียงระดับการศึกษาเท่านั้นที่มีอิทธิพลอย่างมากต่อการยอมรับสกุลเงินคริบโต
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.49
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Social Sciences
dc.title The Influence of Perceived Risk and Perceived Value on Consumer Adoption of Cryptocurrency
dc.title.alternative อิทธิพลของการรับรู้ความเสี่ยงและการรับรู้คุณค่าต่อการยอมรับสกุลเงินคริปโตของผู้บริโภค
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2022.49


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record