Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/18844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปานตา ใช้เทียมวงศ์-
dc.contributor.authorทัศนีย์ เดชะตุงคะ-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2012-03-28T14:22:10Z-
dc.date.available2012-03-28T14:22:10Z-
dc.date.issued2521-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/18844-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2521en
dc.description.abstractความมุ่งหมาย เพื่อสร้างชุดการสอนเรื่อง “ไกรทอง” สำหรับห้องเรียนแบบศูนย์การเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ห้า และเพื่อหาประสิทธิภาพของชุดการสอนที่สร้างขึ้นตามเกณฑ์มาตรฐาน ๘๐/๘๐ การดำเนินการวิจัย นำเนื้อหาเรื่อง “ไกรทอง” ตอนพิฆาตจระเข้ มาสร้างเป็นชุดการสอนตามระบบการผลิตชุดการสอนแผนจุฬา จำนวน๒ ชุด โดยใช้สื่อการสอนในรูปสื่อประสมและนำชุดการสอนทั้ง ๒ ชุดไปทดลองหาประสิทธิภาพกับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ ๔ โรงเรียนคลองหนองใหญ่ กรุงเทพมหานคร โดยมีขั้นการทดลองแบบหนึ่งต่อหนึ่ง ขั้นการทอลองแบบกลุ่มเล็ก และขั้นการทดลองภาคสนามกับนักเรียน ๔๐ คน ในการทดลองผู้วิจัยให้นักเรียนทำแบบสอบถามก่อนเรียน ทำแบบฝึกหัดประจำศูนย์กิจกรรม และแบบสอบหลังเรียน หลังจากนั้นนำข้อมูลที่ได้มาหาประสิทธิภาพตามเกณฑ์มาตรฐาน ๘๐/๘๐ และทดสอบหาความแตกต่างของผลการสอบก่อนและหลังเรียนโดยใช้ค่าที (t-test) ที่ระดับนัยสำคัญ.๐๑ ผลการวิจัย ชุดการสอนที่สร้างขึ้นทั้ง ๒ ชุด มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่ตั้งไว้ คือมีประสิทธิภาพ ๘๒.๐๖/๘๑.๐๐ และ ๘๑.๑๘/๘๑.๓๓ ตามลำดับ ผลการสอบก่อนเรียนและหลังเรียนแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .๐๑ แสดงว่าการเรียนด้วยชุดการสอนช่วยให้นักเรียนมีความรู้เพิ่มขึ้น-
dc.description.abstractalternativePurposes : The purposes of this study were two folds : to construct two Learning Center Classroom Instructional Packages on “ Kraitong” for Prathom Suksa Five, and to determine the efficiency of the packages based on 80/80 criterion. Procedures : The content of “ Kraitong” on the episode of “Killing” the Crocodile” was picked out to construct two instructional packages using Chulalongkorn University Plan which consist of various types of multi-media. In order to find the efficiency of these packages, the experiment was try-out with prathom Suksa Four students of Clong Nong Yai school, Bangkok, on one-to-one testing, small group testing and field testing with 40 students respectively. The students were given pre-test and post-test before and after studying the packages including excercises. The data was computed to determine the efficiency of each package based on 80/80 criterion and to find the significant difference of the pre-test and post-test scores at the .01 level using t-test. Results : The result of this study indicated that the two packages were efficient at 82.06/81.00 and 81.18/81.33 respectively. The pre-test and post-test scores yielding a significant difference at the .01 level, indicated that the students knowledge was increased by these two packages.-
dc.format.extent365459 bytes-
dc.format.extent501276 bytes-
dc.format.extent1027328 bytes-
dc.format.extent342071 bytes-
dc.format.extent313909 bytes-
dc.format.extent320404 bytes-
dc.format.extent2146998 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectภาษาไทย -- การศึกษาและการสอนen
dc.titleการสร้างชุดการสอนเรื่องเรื่อง "ไกรทอง" สำหรับห้องเรียนแบบศูนย์การเรียนชั้นประถมปีที่ห้าen
dc.title.alternativeConstruction of instructional packages on "Kraitong" for prathom suksa five, learning center classroomen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineประถมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tassanee_Th_front.pdf356.89 kBAdobe PDFView/Open
Tassanee_Th_ch1.pdf489.53 kBAdobe PDFView/Open
Tassanee_Th_ch2.pdf1 MBAdobe PDFView/Open
Tassanee_Th_ch3.pdf334.05 kBAdobe PDFView/Open
Tassanee_Th_ch4.pdf306.55 kBAdobe PDFView/Open
Tassanee_Th_ch5.pdf312.89 kBAdobe PDFView/Open
Tassanee_Th_back.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.