Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/19839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรัชนี ขวัญบุญจัน-
dc.contributor.authorกิติพงษ์ เทียนตระกูล-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2012-05-21T23:03:44Z-
dc.date.available2012-05-21T23:03:44Z-
dc.date.issued2522-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/19839-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2522en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนทักษะกีฬาที่มีต่ออัตมโนทัศน์ของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษา กลุ่มตัวอย่างประชากรเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย จำนวน 27 คน แบ่งกลุ่มตัวอย่างประชากรออกเป็น 3 กลุ่ม คือ กลุ่มที่มีทักษะเก่ง ปานกลาง และอ่อน แล้วทำการสอนทักษะกีฬาทุกกลุ่ม สัปดาห์ละ 3 วัน เป็นเวลา 6 สัปดาห์ ผลการวิเคราะห์ข้อมูลที่ได้จากการสอนอัตมโนทัศน์และทักษะก่อนและหลังทำการสอนปรากฏว่า 1.ทักษะแบดมินตันของประชากรแต่ละกลุ่มดีขึ้นจากเดิมอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 2.อัตมโนทัศน์ของแต่ละกลุ่มดีขึ้นจากเดิมอย่างมีนัยสำคัญที่ระดั .05 จากการวิเคราะห์ความแปรปรวนปรากฏว่า การเพิ่มของทักษะแบดมินตัน และอัตมโนทัศน์ของแต่ละกลุ่มไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05-
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to investigate the effects of teaching sports skills to the elementary school children’s self concept. The subjects were twenty-seven students from Chulalongkorn University’s Demonstration Elementary school. These subjects were divided into three of different skill ability groups namely good, fair and poor group. Each group was taught badminton skills separately three days a week, for six weeks. Data of self concept from pre and post teaching and skill ability were analyzed by T-tests and analysis of variance methods. It was found that: 1.Each group of the subject’s badminton skills was improved after six weeks of teaching significantly at the level of .05 2.Each group of the subject’s self concept was improved after six weeks of teaching significantly at the level of .05 Through the One way analysis of variance it showed that there was no significant difference between theses three groups of the subject in skills ability and self concept at the level of .05-
dc.format.extent479167 bytes-
dc.format.extent723124 bytes-
dc.format.extent331595 bytes-
dc.format.extent428854 bytes-
dc.format.extent408814 bytes-
dc.format.extent1018075 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.subjectกีฬา -- การศึกษาและการสอนen
dc.titleผลของการสอนทักษะกีฬาที่มีต่ออัตมโนทัศน์ของนักเรียน ระดับชั้นประถมศึกษาen
dc.title.alternativeEffects of teaching sports skills to the elementary school children's self concepten
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineพลศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.email.advisorRajanee.q@chula.ac.th-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kitipong_Th_front.pdf467.94 kBAdobe PDFView/Open
Kitipong_Th_Ch1.pdf706.18 kBAdobe PDFView/Open
Kitipong_Th_Ch2.pdf323.82 kBAdobe PDFView/Open
Kitipong_Th_Ch3.pdf418.8 kBAdobe PDFView/Open
Kitipong_Th_Ch4.pdf399.23 kBAdobe PDFView/Open
Kitipong_Th_back.pdf994.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.