Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23439
Title: การสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสำหรับวิชาภาษาฝรั่งเศส ชั้นมัธยมศึกษาปีที่สี่ เรื่อง "ลาร์คติก"
Other Titles: Construction of a matayom suksa four programmed French language lesson for the "L'article"
Authors: เทพกัญญา ศกุนะสิงห์
Advisors: สิทธา พินิจภูวดล
สุวิมล วัชรภัย
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Issue Date: 2519
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยเพื่อสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสำหรับวิชาภาษาฝรั่งเศส ชั้นมัธยมศึกษาปีที่สี่ เรื่อง “ลาร์คติก” และหาประสิทธิภาพของบทเรียนตามมาตรฐาน 90/90 ผู้วิจัยสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมชนิดเส้นตรง วิชาภาษาฝรั่งเศส จำนวน 111 กรอบ และแบบทดสอบก่อนและหลังบทเรียน 50 ข้อ เรื่อง ลาร์คติก ให้นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนบดินทรเดชา (สิงห์ สิงหเสนี) จำนวน 50 คน เป็นตัวอย่างประชากรทำแบบทดสอบก่อนและหลังบทเรียนแบบโปรแกรมดังกล่าว นำข้อมูลมาวิเคราะห์เพื่อหาประสิทธิภาพของบทเรียนตามมาตรฐานดังกล่าว ผลการวิจัยปรากฏว่าบทเรียนแบบโปรแกรมที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 92.0/94.16 การวิจัยในสาขานี้เป็นการวิจัยใหม่สำหรับประเทศไทย ควรจะได้มีการส่งเสริมให้สร้างบทเรียนแบบโปรแกรมวิชาภาษาฝรั่งเศสเรื่องอื่น ๆ และศึกษาเปรียบเทียบสัมฤทธิผลทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนด้วยวิธีการสอนแบบอื่นกับนักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนแบบโปรแกรม
Other Abstract: The purpose of this research was to construct a Matayom Suksa Four Programmed French Language Lesson for the “L’article” and to investigate the effectiveness of a programmed lesson based on the 90/90 standard. The researcher constructed the 111 frames of linear programmed lesson and the 50 test items of the pretest and [posttest] of the programmed lesson “L’article”. The sample for the experiment were fifty students in Matayom Suksa Four from Bordindeja (Singh Singhaseni) School. They were given the pretest, then they studied the programmed lesson, afterwards they were given the post test. The data were collected and analyzed to find out the effectiveness of the programmed lesson according to the 90/90 standard. Analysis of test result indicated that the programmed lesson had an effectual 92.0/94.16, so the programmed lesson met the 90/90 standard. More effective programed lesson in other subjects are needed to improve the teaching and learning process. It should be more encourage in constructing other topics of programmed lesson, and comparing the students achievement learned by programmed lesson and by teacher.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2519
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: โสตทัศนศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/23439
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thepkanya_Sa_front.pdf451.81 kBAdobe PDFView/Open
Thepkanya_Sa_ch1.pdf747.35 kBAdobe PDFView/Open
Thepkanya_Sa_ch2.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Thepkanya_Sa_ch3.pdf407.63 kBAdobe PDFView/Open
Thepkanya_Sa_ch4.pdf316.11 kBAdobe PDFView/Open
Thepkanya_Sa_ch5.pdf287.2 kBAdobe PDFView/Open
Thepkanya_Sa_back.pdf2.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.