Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27615
Title: | การสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทปวิชาภาษาไทยเรื่อง "อิเหนาตอนศึกกะหมังกุหนิง" สำหรับระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย |
Other Titles: | Construction of a Thai slide-tape programmed lesson on "Inao : Episode of the War of Kamankunin" for the upper secondary education level |
Authors: | อรไท ผลดี |
Advisors: | ฐะปะนีย์ นากรทรรพ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Issue Date: | 2522 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | วัตถุประสงค์ เพื่อสร้างและวิเคราะห์หาประสิทธิภาพของบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทปวิชาภาษาไทยเรื่อง “อิเหนาตอนศึกกะหมังกุหนิง” สำหรับระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย วิธีดำเนินการวิจัย 1. ศึกษาวิธีสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทป 2. สร้างแบบทดสอบก่อนและหลังเรียนบทเรียน 3. สร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทปวิชาภาษาไทย เรื่อง “อิเหนาตอนศึกกะหมังกุหนิง” สำหรับระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย 4. นำบทเรียนไปทดลองใช้กับนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ตามลำดับดังนี้ ก. การทดลองชั้น 1 คน ข. การทดลองขั้นกลุ่มเล็ก 10 คน ค. การทดลองภาคสนาม 100 คน ผลการวิจัย บทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทปที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 91.10/94.94 และคะแนนสัมฤทธิผลทางการเรียนของนักเรียนก้าวหน้าขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 ข้อเสนอแนะ บทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทปเป็นบทเรียนที่มีประสิทธิภาพสูง จึงสมควรสนับสนุนให้ผลิตขึ้นใช้ประโยชน์ในการเรียนการสอนวิชาภาษาไทยในระดับมัธยมศึกษาต่อไป |
Other Abstract: | Objective : To construct and to find out the effectiveness of a Thai Slide – Tape Programmed Lesson on “INAO : EPISODE OF THE WAR OF KAMANKUNIN” for The Upper Secondary Education Level. Procedures : 1. Study the construction of a slide – tape programmed lesson. 2. Construct a pre-test and post-test. 3. Construct a Slide-Tape Programmed Lesson on “INAO : EPISODE OF THE WAR OF KAMANKUNIN” for The Upper Secondary Education Level. 4. Assign the slide-tape programmed lesson to selected group of students at the Upper Secondary Education Level. The results were obtained by using the three following procedures: a) One – to – One testing with one student. b) Small group testing with 10 students. c) Field testing with 100 students. Results : The effectiveness of the slide-tape programmed lesson was at the level of 91.10/94.94 The slide-tape programmed lesson improved student achievement at the significant level 0.01. Suggestions : The slide – tape programmed lesson is an effective material for Thai Language instruction, therefore it should be recommended in the improvement of Thai Language teaching at the Upper Secondary Education Level. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2522 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | มัธยมศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27615 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Orathai_Ph_front.pdf | 486.36 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Orathai_Ph_ch1.pdf | 802.59 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Orathai_Ph_ch2.pdf | 1.59 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Orathai_Ph_ch3.pdf | 556.71 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Orathai_Ph_ch4.pdf | 396.84 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Orathai_Ph_ch5.pdf | 363.89 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Orathai_Ph_back.pdf | 4.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.