Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29047
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพูนสุข บุณย์สวัสดิ์
dc.contributor.authorสุภาวดี ศรีวรรธน
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณมหาวิทยาลัย, บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2013-02-21T11:43:36Z
dc.date.available2013-02-21T11:43:36Z
dc.date.issued2534
dc.identifier.isbn9745781053
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29047
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2534en
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้คือ เพื่อฝึกทักษะการฟังของนักเรียนอนุบาลโดยใช้การละเล่นของเด็กไทยที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์ ผลการวิจัยพบว่า การฝึกทักษะการฟังของนักเรียนอนุบาลชั้นปีที่ 2 ซึ่งเป็นตัวอย่างประชากรจำนวน 30 คน โดยใช้การละเล่นของเด็กไทยที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์ มีสัมฤทธิ์ผลทางการฟังก่อนและหลังการทดลองแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 รวมทุกแบบทดสอบ ซึ่งวัดค่าที่ได้ 13.41 (P<.01 t29 = 2.462) แสดงว่า ผลจากการนำเอกาการละเล่นของเด็กไทยที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์มาใช้ฝึกกับนักเรียนอนุบาล ทำให้นักเรียนมีทักษะทางการฟังเพิ่มมากขึ้น
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research were to the practice of Kindergarteners’ listening skill by using Thai children folkplays with applied word songs and dialogues. It was found that the practice in listening skill of a sampling of 30 second – year Kindergarteners using Thai children folkplays with applied word songs and dialogues revealed that there was a significant difference (at the .01 level) in the listening skill achievement scores obtained by these pupils before an after the practice using the two kinds of folkplays. The results from the total T-scores of all tests showed an increase of 13.41 (p<.01 t29 = 2.462). This indicated that the use of these folkplays with applied word songs and dialogues for the practice of listening skill in the Kindergarteners significantly enhanced their listening skills.
dc.format.extent3159907 bytes
dc.format.extent5162396 bytes
dc.format.extent12275635 bytes
dc.format.extent6797272 bytes
dc.format.extent1007554 bytes
dc.format.extent4278041 bytes
dc.format.extent62028579 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการฝึกทักษะการฟังของนักเรียนอนุบาลโดยใช้การละเล่นของเด็กไทย ที่มีบทร้องและบทเจรจาโต้ตอบแบบประยุกต์en
dc.title.alternativeThe practice of kindergarteners' listening skill by using Thai children folkplays with applied word songs and dialoguesen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineประถมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Supavadee_sr_front.pdf3.09 MBAdobe PDFView/Open
Supavadee_sr_ch1.pdf5.04 MBAdobe PDFView/Open
Supavadee_sr_ch2.pdf11.99 MBAdobe PDFView/Open
Supavadee_sr_ch3.pdf6.64 MBAdobe PDFView/Open
Supavadee_sr_ch4.pdf983.94 kBAdobe PDFView/Open
Supavadee_sr_ch5.pdf4.18 MBAdobe PDFView/Open
Supavadee_sr_back.pdf60.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.