Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29484
Title: การศึกษาหลักเกณฑ์และวิธีการในการกำหนดให้ผู้บริหารสถานศึกษา ได้รับเงินเดือนในระดับสูงขึ้น
Other Titles: A study of criteria and procedure of the promotion of school administrators
Authors: ภักดี แสงจันทร์
Advisors: เอกชัย กี่สุขพันธ์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Issue Date: 2539
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาความคิดเห็นเกี่ยวกับหลักเกณฑ์และวิธีการในการ กำหนดให้ผู้บริหารสถานศึกษาได้รับเงินเดือนในระคับสูงขึ้นของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติและกรมสามัญศึกษา ผลการวิจัยพบว่า ทั้งผู้บริหารสถานศึกษาและเจ้าหน้าที่บริหารงานบุคคลเห็นด้วยกับหลักเกณฑ์ทั้งหมด และวิธี ประเมินผลการปฏิบัติงานที่ประเมินโดยผู้บังคับบัญชาชั้นต้น ส่วนประเด็นที่ควรมีการปรับปรุงแก้ไข ได้แก่ควรนำเรื่องการรักษาวินัยและการประพฤติตนมาประเมินก่อนต่างหาก วิธีการประเมินผล การปฏิบัติงานควรดำเนินการในรูปของคณะกรรมการ วิธีการประเมินความเชี่ยวชาญและผลงานทางวิชาการควรดำเนินการในรูปคณะกรรมการโดยอาศัยการสัมภาษณ์ผู้เสนอขอใช้แบบสอบถามสอบถามบุคคลที่เกี่ยวข้อง และตรวจสอบหลักฐานที่สถานศึกษาตามเอกสารที่ระบุในคำเสนอขอ
Other Abstract: This research was designed to investigate about the suitability of criteria and procedure for promotion of the school administrators under the jurisdiction of the office of the National Primary Education Commission and the Department of General Education, Ministry of Education. The results of the study showed that both group of educational administrator and personnel officer agree with the criteria and procedure employed by the immediate supervisors, but recommended evaluation team should be introduced especially in area of performance expertise and academic, it was recommend that the evaluation team uned and procedure modification.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: บริหารการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29484
ISBN: 9746335448
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pukdee_sa_front.pdf6.11 MBAdobe PDFView/Open
Pukdee_sa_ch1.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open
Pukdee_sa_ch2.pdf27.07 MBAdobe PDFView/Open
Pukdee_sa_ch3.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open
Pukdee_sa_ch4.pdf29.77 MBAdobe PDFView/Open
Pukdee_sa_ch5.pdf7.49 MBAdobe PDFView/Open
Pukdee_sa_back.pdf55.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.