Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31021
Title: ความคิดเห็นของครูชีววิทยาและนักเรียนเกี่ยวกับการเรียนการสอนเพศศึกษา ในวิชาชีววิทยาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย
Other Titles: Opinions of Biology Teachers and Students Concerning Sex Education Instruction in Biology Course at the Upper Secondary Education Level
Authors: ผกาวรรณ แสงไทยทวีพร
Advisors: โรจนี จะโนภาษ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Issue Date: 2531
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาความคิดเห็นของครูชีววิทยาและนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ที่มีต่อการเรีรยนการสอนเพศศึกษาในวิชาชีววิทยา และเปรียบเทียบความคิดเห็นของครูชายและครูหญิง นักเรียนชายและนักเรียนหญิง ครูและนักเรียนที่มีต่อการเรียนการสอนเพศศึกษาในวิชาชีววิทยาและเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสอบถามความคิดเห้นซึ่งผู้วิจัยสร้างขึ้น วิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่าร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบค่าที ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. ครูและนักเรียนมีความเห็นเกี่ยวกับการเรียนการสอนเพศศึกษาในวิชาชีววิทยา ระดับมัธยมศึกษาตอนปลายว่ามีความเหมาะสม 2. ครูชายและครูหญิงมีความคิดเห็นเกี่ยวกับการเรียนการสอนเพศศึกษาในวิชาชีววิทยาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ 0.01 3. นักเรียนชายและนักเรียนหญิงมีความคิดเห็นเกี่ยวกับการสอนเพศศึกษาในวิชาชีววิทยาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ 0.01 4. ครูและนักเรียนมีความคิดเห็นในด้านจุดประสงค์การเรียนรู้ กิจกรรมการเรียนการสอนการวัดและประเมินผลการเรียนการสอนเพศศึกษาในวิชาชีววิทยาระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ 0.01 แต่ในด้านเนื้อหาเพศศึกษา ครูและนักเรียนมีความคิดเห็นแตกต่างกัน
Other Abstract: The purposes of this research were to study the opinions of teachers and students concerning sex education instruction in biology course at the upper secondary education level and to compare the opinions of male and female teachers, male and female students, teachers and students concerning sex education instruction in biology course at the upper secondary education level. The research instrument was a questionnaire constructed by the research. The obtained data were analysed by percentage, arithmetic mean, standard deviation and t – test The results of this study showed that: Teachers and students thought that sex education instruction in biology course at the upper secondary education level were appropriate. The opinions of the male and female teachers concerning sex education instruction in biology course at the upper secondary education level were not different at the 0.01 level of significance. The opinions of teachers and students concerning the objective, the objective, the teaching-learning activities, the measurement and evaluation were not different at the 0.01 level of significance, but the opinions concerning the sex education contents was different.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31021
ISBN: 9745692174
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pakawan_sa_front.pdf915.63 kBAdobe PDFView/Open
Pakawan_sa_ch1.pdf765.62 kBAdobe PDFView/Open
Pakawan_sa_ch2.pdf3.47 MBAdobe PDFView/Open
Pakawan_sa_ch3.pdf652.33 kBAdobe PDFView/Open
Pakawan_sa_ch4.pdf2.7 MBAdobe PDFView/Open
Pakawan_sa_ch5.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Pakawan_sa_back.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.