Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/32343
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมหวัง พิธิยานุวัฒน์ | |
dc.contributor.author | อารีย์ เมธาภาคย์ | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-06-20T04:03:35Z | |
dc.date.available | 2013-06-20T04:03:35Z | |
dc.date.issued | 2539 | |
dc.identifier.isbn | 9746342584 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/32343 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทำนายเจตนาต่อการทำวิจัยในชั้นเรียนของครูประถมศึกษา สังกัดกรุงเทพมหานคร เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสำรวจที่สร้างตามแนวทฤษฎีการกระทำด้วยเหตุผลของฟิชไบน์และไอเชน ผลการวิจัยพบว่า 1. เจตคติทางตรงและเจตคติทางอ้อมสัมพันธ์กัน อย่างมีนัยสำคัญ (r = .58, p < .01) 2. การคล้อยตามกลุ่มอ้างอิงทางตรง และการคล้อยตามกลุ่มอ้างอิงทางอ้อม สัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญ (r = .69, p < .01) 3. เจตคติและการคล้อยตามกลุ่มอ้างอิง สามารถทำนายเจตนาต่อการทำวิจัยในชั้นเรียนได้อย่างมีนัยสำคัญ (r² = .06, p < .01) 4.เจตคติ การคล้อยตามกลุ่มอ้างอิง การมีประสบการณ์การอบรมวิจัย การมีพื้นฐานวิชาเกี่ยวกับการวิจัยและการมีประสบการณ์การทำวิจัย ร่วมกันทำนายเจตนาต่อการทำวิจัยในชั้นเรียนได้อย่างมีนัยสำคัญ (r² = .15, p <.01) | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to predict teacher’ intention in conducting classroom action research in elementary schools under the jurisdiction of Bangkok Metropolitan Administration. The research instrument was a questionnaire developed on the basis of the theory of reasoned action of Fishbein and Ajzen. The results showed that 1. Direct and indirect attitude were significantly correlated. (r = .58, p<.01) 2. Direct and indirect subjective norms were significantly correlated. (r = .69, p< .01) 3. Attitude and subjective norm could significantly predict teachers’ intentions in conducting classroom action research (r² = .06, p<.01) 4. Attitude, subjective norm, training experience in research. taking courses in research and research experience could significantly predict teachers intentions in conducting classroom action research (r² = .15, p<.01) | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การทำนายเจตนาต่อการทำวิจัยในชั้นเรียนของครูประถมศึกษา สังกัดกรุงเทพมหานคร | en |
dc.title.alternative | Prediction of teachers' intentions in conducting classroom action research in elementary schools under teh jurisdiction of the Bangkok metropolitan administration | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | วิจัยการศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aree_ma_front.pdf | 3.16 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aree_ma_ch1.pdf | 2.9 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aree_ma_ch2.pdf | 10.62 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aree_ma_ch3.pdf | 4.48 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aree_ma_ch4.pdf | 8 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aree_ma_ch5.pdf | 3.84 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Aree_ma_back.pdf | 8.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.