Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/34431
Title: การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องสิ่งแวดล้อม ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนด้วยวิธีสอนแบบแก้ปัญหา และวิธีสอนแบบโครงการ
Other Titles: A comparison of learning achievement on environment of prathom suksa five students learning through problem-solving method and project method
Authors: อนงค์ ผดุงชีวิต
Advisors: วารี ถิระจิตร
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Issue Date: 2534
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องสิ่งแวดล้อมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนด้วยวิธีสอนแบบแก้ปัญหาและวิธีสอนแบบโครงการ ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องสิ่งแวดล้อมของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนด้วยวิธีสอนแบบแก้ปัญหา และวิธีสอนแบบโครงการไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. วิธีสอนแบบแก้ปัญหาและวิธีสอนแบบโครงการต่างช่วยให้นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนในเรื่องสิ่งแวดล้อมสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Other Abstract: The purpose of this research was to compare the learning achievement on environment of Prathom Suksa Five students learning through problem-solving method and project method. The findings were as follows: 1. The students’ learning achievement on environment of Prathom Suksa Five students learning through the problem-solving and the project method were not significantly different at the .05 level. 2. The problem-solving and the project method helped increase students’ learning achievement on environment of Prathom Suksa Five students significantly at the .05 level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2534
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/34431
ISBN: 9745792063
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anong_ph_front.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open
Anong_ph_ch1.pdf4.28 MBAdobe PDFView/Open
Anong_ph_ch2.pdf23.13 MBAdobe PDFView/Open
Anong_ph_ch3.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open
Anong_ph_ch4.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open
Anong_ph_ch5.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open
Anong_ph_back.pdf35.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.