Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43183
Title: | การสื่อสารการตลาดของอัลคาซ่าร์และภาพตัวแทนเพศที่สาม |
Other Titles: | MARKETING COMMUNICATIONS OF ALCAZAR AND REPRESENTATION OF HOMOSEXUALITY |
Authors: | ณัฐธยาน์ สุวรรณโรจน์ |
Advisors: | ธีรดา จงกลรัตนาภรณ์ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์ |
Advisor's Email: | Teerada.C@chula.ac.th |
Subjects: | การตลาด ความผิดปกติทางเพศ การสื่อสารกับเพศ Marketing Sexual disorders Communication in sex |
Issue Date: | 2556 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้ศึกษาการสื่อสารการตลาดของอัลคาซ่าร์ และภาพตัวแทนเพศที่สาม ซึ่งแบ่งออกเป็น 2 ประเด็นหลัก ได้แก่ การศึกษาการรับรู้ ทัศนคติ พฤติกรรมของลูกค้าที่มีต่อการสื่อสารการตลาดของอัลคาซ่าร์ และ ภาพตัวแทนเพศที่สาม โดยแบ่งการเก็บข้อมูลออกเป็น 2 ส่วน คือ บทสัมภาษณ์ผู้บริหารและนักแสดง จำนวน 6 คน และลูกค้าที่มาใช้บริการที่อัลคาซ่าร์ทั้งชาวไทยและชาวต่างชาติ จำนวน 303 คน ผลการวิจัยพบว่า อัลคาซ่าร์มีการสื่อสารการตลาดที่มุ่งเน้นความพึงพอใจของลูกค้าตั้งแต่ก้าวแรกที่สัมผัส โดยออกแบบการสื่อสารการตลาดตั้งแต่ก่อนการใช้บริการ ระหว่างใช้บริการ ไปจนถึงหลังการใช้บริการ ซึ่งสอดคล้องกับหลักการสื่อสารการตลาดเชิงประสบการณ์ และภาพตัวแทนเพศที่สามในสังคมไทยพบในการดำเนินธุรกิจของอัลคาซ่าร์ ซึ่งเป็นการนำเสนอแนวคิดภาพตัวแทนของเพศที่สามที่มีความมั่นใจในตัวเองและรูปลักษณะสวยงาม |
Other Abstract: | This research aims to study the marketing communication of Alcazar and representation of homosexuality from2 major aspects including1.) perception, attitude and behavior of customers towards Alcazar’s marketing communication 2.) representation of homosexuality. Two research methods are employed: 1) in-depth interviewing with executives and performers, and 2) survey with 303 respondents who are Alcazar customers both Thai and foreign tourists. The research results show that Alcazar marketing strategy focused on customer satisfaction starting from the first step even before the show and continuing to during the show and after the show. This can be considered as customer experiential marketing strategy which is new to marketing approach. For representation of homosexuality, it is found that the Alcazar performers represent the concepts of being confident and beautiful. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2556 |
Degree Name: | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | นิเทศศาสตร์ |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43183 |
URI: | http://doi.org/10.14457/CU.the.2013.630 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.14457/CU.the.2013.630 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Comm - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5584665028.pdf | 3.52 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.