Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47359
Title: | การศึกษาสภาพและปัญหาการปฏิบัติตามแผนปฏิบัติการประจำปี ของสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดเขตการศึกษา 12 |
Other Titles: | A study of state and problems of the implementation in annual operation plan of the office of the provincial primary education, educational region twelve |
Authors: | สุรศักดิ์ เกตุสุภะ |
Advisors: | อุทัย บุญประเสริฐ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | Uthai.B@chula.ac.th |
Subjects: | สำนักงานการประถมศึกษาจังหวัด -- การบริหาร สำนักงานการประถมศึกษาจังหวัด -- การวางแผน การบริหารการศึกษา -- ไทย งบประมาณแบบแผนงาน การวางแผนการศึกษา -- ไทย Provincial Primary Education Office -- Administration Provincial Primary Education Office -- Planning School management and organization -- Thailand Program budgeting Educational planning -- Thailand |
Issue Date: | 2537 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพและปัญหาการปฏิบัติตามแผนปฏิบัติการประจำปี ของสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัด จำนวน 7 จังหวัด ในเขตการศึกษา 12 ผลการวิจัย พบว่า หลังจากจัดทำแผนปฏิบัติการประจำปีแล้ว กระบวนการปฏิบัติตามแผนปฏิบัติการประจำปีของสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดเขตการศึกษา 12 ดำเนินการโดยได้จัดให้มีการประชุมซักซ้อมความเข้าใจในรายละเอียดของแผนปฏิบัติการ ขั้นตอนการดำเนินงาน และดำเนินการมอบหมายอำนาจหน้าที่ รวมทั้งชี้แจงบทบาทการปฏิบัติงานตลอดจนจัดเตรียม ทรัพยากรทางการบริหารให้พร้อมก่อนลงมือปฏิบัติ ในชั้นดำเนินการตามแผนปฏิบัติการได้จัดให้มีคณะทำงานติดตามความก้าวหน้าในการปฏิบัติงานจัดควบคุมกำกับการปฏิบัติงานและการเบิกจ่ายงบประมาณ จัดระบบการรายงานผลการปฏิบัติงานตามแนวทางที่สำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติกำหนด ดำเนินการประเมินผลตามระยะเวลาในแผนควบคุมกำกับและนำผลการรายงาน การประเมินผลมาพิจารณาในการปรับแผนการทำงาน |
Other Abstract: | The objecti[v]e of this research is to study the state and problems of the implementation of annual operation plan of the Provincial Primary Education Office, of 7 provinces in Education Region Twelve. It was found that; the Implementation process comprised the meeting of concerned officials to c[l]arify operation plan, operation proc[e]dures to delegate authority and introduced the actual role and preparation of resources before implementation. At the implem[en]tation state, the work group was formed to monitor project performance, setting the monitoring control system, setting the implementation report system, follow up the assignment given by of the office of the National Primary Education Commision, conducting evaluations as scheduled in control plan. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2537 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | บริหารการศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47359 |
ISBN: | 9745837008 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Surasak_ke_front.pdf | 898.75 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Surasak_ke_ch1.pdf | 1.32 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Surasak_ke_ch2.pdf | 2.3 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Surasak_ke_ch3.pdf | 590.65 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Surasak_ke_ch4.pdf | 7.47 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Surasak_ke_ch5.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Surasak_ke_back.pdf | 3.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.