Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48570
Title: การเรียนการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ ค 031 และ ค 032 ตามการรายงานของครูและนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย
Other Titles: Teaching and learning computer courses math 031 and math 032 as reported by upper secondary school teachers and students
Authors: สกุลรัตน์ รัตตนุสสรณ์
Advisors: สุวัฒนา อุทัยรัตน์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Suwattana.U@chula.ac.th
Issue Date: 2531
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาการเรียนการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ ค 031 และ ค 032 ตามการรายงานของครูและนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ในด้านต่อไปนี้คือ จุดประสงค์ เนื้อหาวิชากิจกรรมการเรียนการสอน สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผล ผลการวิจัยพบว่า 1. ครูมีความเห็นด้วยในด้านจุดประสงค์เกี่ยวกับการเรียนการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ ค 031 และ ค 032 ว่ามีความเหมาะสมปานกลาง 2. ครูมีความเห็นด้วยในด้านเนื้อหาวิชาเกี่ยวกับการเรียนการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ ค 031 และ ค 032 ว่ามีความเหมาะสมปานกลาง 3. ครูและนักเรียนมีความคิดเห็นเกี่ยวกับการเรียนการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ ค 031 และ ค 032 คือ ครูและนักเรียนมีความเห็นสอดคล้องกันว่าในด้านกิจกรรมการเรียนการสอนมีการปฏิบัติปานกลาง 4. ครูและนักเรียนมีความคิดเห็นเกี่ยวกับการเรียนการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ ค 031 และ ค 032 คือครูและนักเรียนมีความเห็นสอดคล้องกันว่าในด้านสื่อการเรียนการสอนมีการปฏิบัติน้อย 5. ครูและนักเรียนมีความคิดเห็นเกี่ยวกับการเรียนการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ ค 031 และ ค 032 คือครูและนักเรียนมีความเห็นสอดคล้องกันว่าในด้านการวัดและประเมินผลมีการปฏิบัติปานกลาง
Other Abstract: The purpose of this research was to study the teaching and learning computer courses Math 031 and Math 032 as reported by upper secondary school teachers and students in the following aspects: objectives, contents, teaching – learning activities, instructional media and measurement and evaluation. The findings were as follows : 1. Teachers viewed in the aspect of objectives concerning the teaching and learning computer courses Math 031 and Math 032 that the objectives were appropriated at the moderate level. 2. Teachers viewed in the aspect of contents concerning the teaching and learning computer courses Math 031 and Math 032 that the contents were appropriated at the moderate level. 3. Teachers and students viewed concerning the teaching and learning computer courses Math 031 and Math 032 that the compatibility of teachers and students in the aspect of teaching – learning activities were performed at the moderate level. 4. Teachers and students viewed concerning the teaching and learning computer courses Math 031 and Math 032 that the compatibility of teachers and students in the aspect of instructional media were performed at the low level. 5. Teachers and students viewed concerning the teaching and learning computer courses Math 031 and Math 032 that the compatibility of teachers and students in the aspect of measurement and evaluation were performed at the moderate level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48570
ISBN: 9745690929
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sakulrut_ra_front.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Sakulrut_ra_ch1.pdf798.75 kBAdobe PDFView/Open
Sakulrut_ra_ch2.pdf3.71 MBAdobe PDFView/Open
Sakulrut_ra_ch3.pdf562.48 kBAdobe PDFView/Open
Sakulrut_ra_ch4.pdf2.18 MBAdobe PDFView/Open
Sakulrut_ra_ch5.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Sakulrut_ra_back.pdf3.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.