Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55592
Title: | การหาตำแหน่งความผิดพร่องในระบบจำหน่ายไฟฟ้าโดยการวิเคราะห์แรงดันตกชั่วขณะ |
Other Titles: | FAULT LOCTION IN DISTRIBUTION SYSTEMS BASED ON ANALYSIS OF VOLTAGE SAGS |
Authors: | กิตติธัช ไกรเกียรติ |
Advisors: | ธวัชชัย เตชัสอนันต์ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะวิศวกรรมศาสตร์ |
Advisor's Email: | Thavatchai.T@Chula.ac.th,tayjasanant@yahoo.ca,taytaycu@gmail.com |
Subjects: | การจ่ายพลังงานไฟฟ้า Electric power distribution |
Issue Date: | 2559 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | วิทยานิพนธ์ฉบับนี้ได้ศึกษาวิธีการระบุตำแหน่งผิดพร่องในระบบจำหน่ายไฟฟ้า วิธีการที่นำเสนอประยุกต์ใช้คุณลักษณะของแรงดันตกชั่วขณะเทียบกับความยาวสายป้อน ซึ่งแบ่งพฤติกรรมของแรงดันตกชั่วขณะออกเป็น 2 ส่วนคือ แรงดันตกตำแหน่งก่อนความผิดพร่องและแรงดันตกตำแหน่งหลังความผิดพร่อง โดยใช้กระบวนการกำลังสองน้อยที่สุด และการระบุเส้นทางเดินของสายผิดพร่องจากสถานีไฟฟ้าจากการพิจารณาตำแหน่งของแรงดันตกชั่วขณะที่วัดได้ ซึ่งเหตุการณ์ผิดพร่องและกระบวนการที่นำเสนอจำลองในโปรแกรม DIgSILENT/MATLAB ใช้จำลองข้อมูลจากระบบทดสอบ IEEE 34 บัส ที่ระดับแรงดันปานกลาง เพื่อทดสอบลักษณะของความผิดพร่องและผลกระทบจากความซับซ้อนของระบบจำหน่าย วิทยานิพนธ์ฉบับนี้ยังศึกษาผลกระทบของตำแหน่งผิดพร่อง ความต้านทานผิดพร่อง จำนวนข้อมูลวัด การเปลี่ยนแปลงของโหลด และชนิดความผิดพร่อง เพื่อเป็นแนวทางในการนำไปประยุกต์ใช้ในระบบจำหน่ายอื่นๆ |
Other Abstract: | This thesis studies a fault location method in distribution systems. The proposed method applies characteristics of voltage sags compared to the line length of feeders. Voltage sag behaviors are separated into two parts: voltage sags before and after the fault point using least square error and fault path detection from a substation to analyze voltage sag locations. Fault events and the proposed method are simulated using DIgSILENT/MATLAB under an IEEE 34-bus MV test system to analyze the effects of fault characteristics and the complexity of the distribution systems. This thesis also studies the effect of fault distances, fault resistances, a number of measurement points, load variations, and fault types to be a guideline for other distribution systems. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (วศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2559 |
Degree Name: | วิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | วิศวกรรมไฟฟ้า |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55592 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2016.967 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.THE.2016.967 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Eng - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5870377221.pdf | 3.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.