Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56056
Title: | การพัฒนากิจกรรมส่งเสริมทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 |
Other Titles: | Development of supplementary activities promoting scientific process skills for prathom suksa five students |
Authors: | วราภรณ์ ภูละคร |
Advisors: | วรสุดา บุญยไวโรจน์ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | Vorasuda.B@chula.ac.th |
Subjects: | กิจกรรมการเรียนการสอน วิทยาศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) วิทยาศาสตร์ -- วิธีวิทยา -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) Activity programs in education Science -- Study and teaching (Elementary) Science -- Methodology -- Study and teaching (Elementary) |
Issue Date: | 2533 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาการพัฒนากิจกรรมส่งเสริมทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการวิจัยเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ปีการศึกษา 2532 ของโรงเรียนในสังกัดสำนักงานการประถมศึกษาจังหวัดนครราชสีมา จำนวน 50 คน เป็นกลุ่มทดลอง 25 คน กลุ่มควบคุม 25 คน การแบ่งกลุ่มดังกล่าวใช้วิธีการจับคู่คะแนน ผลการวิจัยพบว่า ผลสัมฤทธิ์ด้านทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์หลังการทดลองของกลุ่มทดลองสูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และความคงทนด้านทักษะกระบวนการทางวิทยาศาสตร์ของกลุ่มทดลองสูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 |
Other Abstract: | The objective of the research was to study the development of supplementary activities promoting scientific process skills for prathom suksa five students. The fifty of the research population was randomly selected from prathom suksa five students of the school under the auspices of the Office of Nakon Ractchasima Provincial Primary Education of the academic year 1989. Twenty-five students were selected as an experimental group and another twenty-five students as a controlled group and they were matched by pair. The findings were as follow : the post-test mean score in science process skills of the experimental group was higher than that of the controlled group at the .01 Level of significance. The retention of science process skills of the experimental group was higher than of the controlled group at the .01 Level of significance. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | ประถมศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/56056 |
ISBN: | 9745775096 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Waraporn_pul_front.pdf | 2.2 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Waraporn_pul_ch1.pdf | 2 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Waraporn_pul_ch2.pdf | 5.46 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Waraporn_pul_ch3.pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Waraporn_pul_ch4.pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Waraporn_pul_ch5.pdf | 1.78 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Waraporn_pul_back.pdf | 28.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.