Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70894
Title: กลยุทธ์ในการผลิตภาพยนตร์ของ บริษัท ไฟว์สตาร์ โปรดักชั่น จำกัด ในภาวะวิกฤตเศรษฐกิจ (2539-2541)
Other Titles: The strategy of Thai film production of Five Star Production Co.,Ltd. during the economic crisis (1996-1998)
Authors: ฉลองรัช จงรักษ์
Advisors: โอฬาร วงศ์บ้านดู่
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์
Subjects: บริษัทไฟว์สตาร์โปรดักชั่น
ภาพยนตร์ -- การผลิตและการกำกับรายการ
Issue Date: 2543
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครังนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึง กลยุทธ์ในการผลิตภาพยนตร์ของ บริษัท ไฟว์สตาร์ โปรดักชั่น จำกัด ในภาวะวิกฤติเศรษฐกิจ (2539-2541) ว่ามีกลยุทธ์ในการผลิตอย่างไร ที่ทำให้บริษัทไฟว์ สตาร์ บรรลุจุดมุ่งหมายตามที่บริษัทได้ตั้งไว้ ผลการวิจัยพบว่า บริษัท ไฟว์สตาร์ โปรดักชั่น จำกัด ได้นำแนวคิดของ Stanton และ Futrell ที่ว่าด้วยส่วนประสมทางการตลาด หรือเรียกย่อๆ ว่า 4Ps ซึ่งประกอบด้วย 1. Product 2. Price 3. Place 4. Promotion มาเป็นปัจจัยในการวางแผนและผลิตภาพยนตร์ โดยการสร้างผลิตภัณฑ์ที่แตกต่างจากผู้อื่นในแง่ของเนื้อเรื่อง, ประเภทของภาพยนตร์ มีการปรับลดต้นทุนในการผลิต และ กระจายช่องทางการจัดจำหน่ายให้มากที่สุด โดยใช้การส่งเสริมการขายเป็นแรงกระตุ้น จึงทำให้บริษัทไฟว์สตาร์อยู่รอดมาได้ในภาวะวิกฤติเศรษฐกิจ ปี 2539-2541
Other Abstract: The purpose of this research is to investigate the strategy of Thai film production of Five Star Production Co.,Ltd. The investigation is aimed at discovering the Thai film production strategy in achieving the company ‘s objectives. The findings of the study reveal that Five Star Production Co.,Ltd. has adapted Stanton and Futrell ‘s marketing mix concept (Product, Price, Place, Promotion) as the factor in film production planning. By differentiating the film production in terms of the story and the types of the movie, reducing the cost of production, expanding the channels of distribution, using intensive promotion. The company can survive during the economic crisis (1996-1998)
Description: วิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2543
Degree Name: นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: การสื่อสารมวลชน
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70894
ISBN: 9743463674
Type: Thesis
Appears in Collections:Comm - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chalongrat_jo_front_p.pdfหน้าปก สารบัญ และบทคัดย่อ725.58 kBAdobe PDFView/Open
Chalongrat_jo_ch1_p.pdfบทที่ 1796.75 kBAdobe PDFView/Open
Chalongrat_jo_ch2_p.pdfบทที่ 2700 kBAdobe PDFView/Open
Chalongrat_jo_ch3_p.pdfบทที่ 3676.87 kBAdobe PDFView/Open
Chalongrat_jo_ch4_p.pdfบทที่ 43.38 MBAdobe PDFView/Open
Chalongrat_jo_ch5_p.pdfบทที่ 5768.17 kBAdobe PDFView/Open
Chalongrat_jo_back_p.pdfบรรณานุกรมและภาคผนวก952.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.