Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71781
Title: | ความสัมพันธ์ระหว่างอัตมโนทัศน์และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน วิชาสังคมศึกษา ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 เขตการศึกษา 6 |
Other Titles: | The reationship between self-concept and learning achievement in social studies of Mathayom Suksa Three students, Educational Region Six |
Authors: | มาลี สืบกระแส |
Advisors: | วลัย อารุณี |
Advisor's Email: | ไม่มีข้อมูล |
Subjects: | การรับรู้ตนเอง--ไทย ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--ไทย สังคมศึกษา--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย Self-perception--Thailand Academic achievement--Thailand Social sciences -- Study and teaching (Secondary)--Thailand |
Issue Date: | 2531 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อหาความสัมพันธ์ระหว่างอัตมโนทัศน์และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน วิชาสังคมศึกษา ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 เขตการศึกษา 6 ตัวอย่างประชากร เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 จำนวน 400 คน โดยการสุ่มแบบแบ่งชั้นจากโรงเรียนมัธยมศึกษาในเขตการศึกษา 6 จำนวน 10 โรงเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ แบบวัดอัตมโนทัศน์และแบบสอบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาสังคมศึกษา ซึ่งผู้วิจัยสร้างขึ้นเอง วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน และทดสอบความมีนัยสำคัญด้วยค่าที ผลการวิจัยพบว่า อัตมโนทัศน์และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาสังคมศึกษามีความสัมพันธ์กันใน ทางบวกอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 (r = .2924) |
Other Abstract: | The purpose of this research was to study the relationship between self-concept and learning achievement in social studies of Mathayom Sukea Three students, Educational Region Six. The subjects were 400 Mathayom Suksa Three students, stratified randomly selected from 10 second schools in Educational Region Six. Self-concept and learning achievement in social studies were assessed by the self-concept scale and social studies achievement test constructed by the researcher. Then the Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient and t-test were computed. The finding of this study reveals that there was a positive correlation between self-concept and learning achievement in social studies at the .01 level of significance. (r = .2924) |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | มัธยมศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71781 |
URI: | http://doi.org/10.14457/CU.the.1988.87 |
ISBN: | 9745691879 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.14457/CU.the.1988.87 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Edu - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Malee_su_front_p.pdf | หน้าปก บทคัดย่อ และสารบัญ | 825.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Malee_su_ch1_p.pdf | บทที่ 1 | 846.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Malee_su_ch2_p.pdf | บทที่ 2 | 2.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Malee_su_ch3_p.pdf | บทที่ 3 | 854.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Malee_su_ch4_p.pdf | บทที่ 4 | 637.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Malee_su_ch5_p.pdf | บทที่ 5 | 729.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Malee_su_back_p.pdf | รายการอ้างอิงและภาคผนวก | 1.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.