Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76101
Title: | พฤติกรรมของผู้บริโภคต่อการสื่อสารการตลาดแบบไร้รอยต่อของตราสินค้าอิเกีย |
Other Titles: | Consumer behavior on omnichannel marketing communication of IKEA brand |
Authors: | พีรดา ไพศาลนรเสรี |
Advisors: | สราวุธ อนันตชาติ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์ |
Subjects: | อิเกีย พฤติกรรมผู้บริโภค การสื่อสารทางการตลาด อุตสาหกรรมเครื่องเรือน -- สวีเดน -- การตลาด Ikea (Firm) Consumer behavior Communication in marketing Furniture industry and trade -- Sweden -- Marketing |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยเชิงสำรวจในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคต่อการสื่อสารการตลาดแบบไร้รอยต่อของตราสินค้า IKEA ในเรื่องของการเปิดรับสื่อ การรับรู้ ทัศนคติ พฤติกรรมการซื้อ และความพึงพอใจของผู้บริโภค โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูลออนไลน์จากกลุ่มตัวอย่าง อายุระหว่าง 22 – 45 ปี ที่อาศัยในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล เคยรับข่าวสารผ่านเว็บไซต์ สื่อสังคมออนไลน์ หรือแอปพลิเคชันของตราสินค้า IKEA อีกทั้งต้องเคยเข้าไปดูสินค้า สอบถามข้อมูลหรือรับบริการต่าง ๆ ที่หน้าร้าน IKEA และเคยซื้อสินค้าตราสินค้า IKEA ไม่ต่ำกว่า 2 ครั้ง ภายในระยะเวลา 1 ปีที่ผ่านมา จำนวน 214 คน ผลการวิจัย พบว่า ผู้บริโภคมีพฤติกรรมต่อการสื่อสารการตลาดแบบไร้รอยต่อของตราสินค้า IKEA ทั้ง 5 ตัวแปรย่อย ในเชิงบวกทั้งหมด นอกจากนั้น พฤติกรรมของผู้บริโภคต่อการสื่อสารการตลาดแบบไร้รอยต่อของตราสินค้า IKEA ทั้ง 5 ตัวแปรย่อย มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ |
Other Abstract: | This survey research aims to study consumer behavior on omnichannel marketing communication of IKEA brand, in terms of media exposure, consumer’s perception, attitude, purchasing behavior, and satisfaction. Self administered questionnaires were used to collect online data from 214 samples, aged between 22 and 45 years old, living in Bangkok Metropolitan, receiving news from IKEA’s website, social networking sites, or application, plus visiting, inquiring, or contacting IKEA store, and bought products from IKEA at least twice in the past twelve months. The findings showed that consumers had positive responses on all variables measured. Besides, all variables were significantly and positively correlated with each other. |
Description: | สารนิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2563 |
Degree Name: | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | นิเทศศาสตร์ |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76101 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.331 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.IS.2020.331 |
Type: | Independent Study |
Appears in Collections: | Comm - Independent Studies |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6280028028.pdf | 3.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.