Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81915
Title: The personal branding on social media of Tilly Birds
Other Titles: การสร้างตราสินค้าบุคคลบนสื่อสังคมของวงทิลลี่เบิร์ดส์ 
Authors: Joshuachidchanok Podlas
Advisors: Jessada Salathong
Other author: Chulalongkorn university. Faculty of Communication Arts
Issue Date: 2022
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: The objective of this study was to examine Tilly Birds’ personal branding via their official social media platforms, and to study the personal branding construction strategy of Tilly Birds A mixed method was used to carry out this research. A content analysis as well as an in-depth interview. The first method involved the researcher doing content analysis on Tilly Birds' primary social media platforms: Twitter, Facebook, and Instagram. The researcher examined all of the posts from July to September. Following the content analysis, an in-depth interview was done to acquire a better understanding of the personal branding produced for Tilly Birds on social media.  Anuroth Ketlekh, the lead singer of Tilly Birds is our key informant in this study.  The findings indicate that Tilly Birds uses social media effectively and appropriately. They know which platform has the most engagement, how to strategically post to maximize the engagement.  The band which platform is most effective for audience engagement, how they post, and how they connect with their audience. Tilly Birds is aware of the distinctions between the various social media sites and are aware of where their content should and should not be put.  Avoiding jargon that would be unfamiliar to fans and make their language simple and concise in order to reach their target audience. Maintaining a consistent brand image across all platforms, with the same profile picture and description.  Allowing themselves to be easily recognized across all platforms, Tilly Birds wants their fans to follow them, to interact with them.  Tilly Birds have a solid awareness of their target demographic, which is one of the reasons they are able to appeal to their target group.  This study can help other artists who want to reach a similar target audience figure out how to use each social media platform better.  People should be able to find your brand online. Tilly Birds' online fan interactions are public. This shows how they connect with fans. Whether bands talk to fans themselves or hire a social media manager. The artist needs to maintain a solid fan engagement.    
Other Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสร้างตราสินค้าบุคคลบนสื่อสังคมของวงทิลลี่เบิร์ดส์ และเพื่อศึกษายุทธวิธีการสร้างตราสินค้าบุคคลของวงทิลลี่เบิร์ดส์ โดยใช้วิธีการแบบผสมผสาน ประกอบด้วยการวิเคราะห์เนื้อหาและการสัมภาษณ์เชิงลึก วิธีการแรกเป็นการที่ผู้วิจัยได้ทำการวิเคราะห์เนื้อหาเกี่ยวกับวงทิลลี่เบิร์ดส์ บนสื่อสังคมเช่น ทวิตเตอร์ เฟสบุ๊ค และ อินสตาแกรม ซึ่งผู้วิจัยได้ทำการตรวจสอบความเคลื่อนไหวบนสื่อสังคมทั้งหมดตั้งแต่เดือนกรกฎาคมจนถึงเดือนกันยายน วิธีการที่สองเป็นการสัมภาษณ์เชิงลึกเพื่อศึกษาการสร้างตราสินค้าบุคคลบนสื่อสังคมของวงทิลลี่เบิร์ดส์ โดยมีนายอนุโรจน์ เกตุเลขา นักร้องนำของวงทิลลี่เบิร์ดส์เป็นผู้ให้ข้อมูลสำคัญสำหรับการวิจัยนี้ ผลการวิจัยพบว่า วงทิลลี่เบิร์ดส์ได้ใช้สื่อสังคมอย่างเหมาะสมและมีประสิทธิภาพ พวกเขามีความเข้าใจว่าสื่อใดที่ผู้คนเคลื่อนไหวมากที่สุด การวางกลยุทธ์การเขียนข้อความเพื่อดึงดูดผู้คน และวิธีการเข้าถึงผู้ที่ติดตามพวกเขา วงทิลลี่เบิร์ดส์ตระหนักได้ถึงความแตกต่างระหว่างสื่อสังคมต่างๆ รวมถึงข้อมูลที่สมควรและไม่สมควรลงในแต่ละสื่อ การหลีกเลี่ยงคำศัพท์เฉพาะที่อาจสร้างความไม่คุ้นเคยกับผู้ติดตาม ทำให้ข้อมูลที่ส่งออกไปสู่กลุ่มเป้าหมายมีความรวบรัดและสามารถเข้าใจได้ง่าย การรักษาภาพลักษณ์ของตราสินค้าบุคคลบนสื่อสังคมต่างๆด้วยการใช้รูปและคำอธิบายเดียวกันบนสื่อสังคมทุกช่องทาง เพื่อที่วงทิลลี่เบิร์ดส์ต้องการให้ผู้ติดตามมีการตอบสนองกับพวกเขา วงทิลลี่เบิร์ดส์มีความสามารถในการรับรู้ถึงกลุ่มเป้าหมายของพวกเขา ซึ่งเป็นสาเหตุหนึ่งที่ทำให้พวกเขาเป็นที่ดึงดูดของกลุ่มเป้าหมายของพวกเขา ประโยชน์ของการวิจัยนี้ เพื่อให้ศิลปินที่มีกลุ่มเป้าหมายกลุ่มเดียวกันเกิดความเข้าใจ และใช้งานสื่อสังคมได้อย่างมีประสิทธิภาพมากขึ้น การสร้างตัวตนบนสื่อสังคมต่างๆมีความสำคัญมากเพื่อให้ผู้คนได้รับรู้ถึงตราสินค้าบุคคล ศิลปินท่านอื่นสามารถเรียนรู้ได้จากการที่วงทิลลี่เบิร์ดส์มีปฏิสัมพันธ์กับกลุ่มผู้ติดตามเนื่องจากการตอบรับส่วนมากมาจากสื่อสังคมที่ทุกคนสามารถเห็นได้ ไม่ว่าจะมาจากการที่วงทิลลี่เบิร์ดส์ตอบโต้กับกลุ่มผู้ติดตามด้วยตนเองหรือผ่านการว่าจ้างผู้ดูแลสื่อสังคม
Description: Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2022
Degree Name: Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Strategic Communication Management
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/81915
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.54
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.IS.2022.54
Type: Independent Study
Appears in Collections:Comm - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6488004628.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.