Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22441
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorฐะปะนีย์ นาครทรรพ-
dc.contributor.authorสุภาภรณ์ ศรีภิรมย์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2012-10-06T07:08:02Z-
dc.date.available2012-10-06T07:08:02Z-
dc.date.issued2521-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22441-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2521en
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของบทเรียนแบบโปรแกรมวิชาภาษาไทยเรื่อง “คำซ้อน” สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง เปรียบเทียบกับเกณฑ์มาตรฐาน วิธีดำเนินการวิจัย 1. ศึกษาวิธีสร้างบทเรียนแบบโปรแกรม และเลือกวิธีสร้างเป็นบทเรียนแบบโปรแกรมชนิดสาขา 2. สร้างแบบทดสอบก่อนและหลังเรียนบทเรียน 3. สร้างบทเรียนแบบโปรแกรมชนิดสาขาเรื่อง “คำซ้อน” สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง 4. นำบทเรียนไปทดลองใช้กับนักศึกษาชั้นประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง ตามลำดับดังนี้ ก. การทดลองขั้น 1 คน ข. การทดลองขั้นกลุ่มเล็ก 10 คน ค. การทดลองภาคสนาม 100 คน ผลการวิจัย บทเรียนแบบโปรแกรมชนิดสาขาที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 93.82/90.43 และคะแนนสัมฤทธิ์ผลทางการเรียนของนักศึกษาก้าวหน้าขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01-
dc.description.abstractalternativeObjective : To construct and to find out the effectiveness of a Thai programmed lesson on “Synonymous Compound” for the Upper Certificate of Education Level compared with the standard scale of 90/90. Procedures : 1. Study the construction of programmed instruction and a branching programmed lesson was selected to construct. 2. Construct a pre-test and post-test. 3. Construct a branching programmed lesson on “Synonymous Compound” for the Upper Certificate of Education Level. 4. Assign the branching programmed lesson to a selected group of student at the Upper Certificate of Education Level. The results were obtained by using the three following procedures : a) One-to-One Testing with 1 student. b) Small Group Testing with 10 student. c) Field Testing with 100 students. Results : The effectiveness of the branching programmed lesson was 93.82/90.43. The branching programmed lesson improved the Students’ achievement at the significant level 0.01.-
dc.format.extent396007 bytes-
dc.format.extent539068 bytes-
dc.format.extent2439156 bytes-
dc.format.extent382041 bytes-
dc.format.extent335140 bytes-
dc.format.extent333790 bytes-
dc.format.extent2626159 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleการสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมวิชาภาษาไทยเรื่อง "คำซ้อน" สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูงen
dc.title.alternativeConstruction of a Thai programmed lesson on "Synonymous Compound" for the upper certificate of education leven
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Supaporn_Sr_front.pdf386.73 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch1.pdf526.43 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch2.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch3.pdf373.09 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch4.pdf327.29 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch5.pdf325.97 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_back.pdf2.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.