Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22441
Title: การสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมวิชาภาษาไทยเรื่อง "คำซ้อน" สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง
Other Titles: Construction of a Thai programmed lesson on "Synonymous Compound" for the upper certificate of education lev
Authors: สุภาภรณ์ ศรีภิรมย์
Advisors: ฐะปะนีย์ นาครทรรพ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Issue Date: 2521
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของบทเรียนแบบโปรแกรมวิชาภาษาไทยเรื่อง “คำซ้อน” สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง เปรียบเทียบกับเกณฑ์มาตรฐาน วิธีดำเนินการวิจัย 1. ศึกษาวิธีสร้างบทเรียนแบบโปรแกรม และเลือกวิธีสร้างเป็นบทเรียนแบบโปรแกรมชนิดสาขา 2. สร้างแบบทดสอบก่อนและหลังเรียนบทเรียน 3. สร้างบทเรียนแบบโปรแกรมชนิดสาขาเรื่อง “คำซ้อน” สำหรับระดับประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง 4. นำบทเรียนไปทดลองใช้กับนักศึกษาชั้นประกาศนียบัตรวิชาการศึกษาชั้นสูง ตามลำดับดังนี้ ก. การทดลองขั้น 1 คน ข. การทดลองขั้นกลุ่มเล็ก 10 คน ค. การทดลองภาคสนาม 100 คน ผลการวิจัย บทเรียนแบบโปรแกรมชนิดสาขาที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 93.82/90.43 และคะแนนสัมฤทธิ์ผลทางการเรียนของนักศึกษาก้าวหน้าขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01
Other Abstract: Objective : To construct and to find out the effectiveness of a Thai programmed lesson on “Synonymous Compound” for the Upper Certificate of Education Level compared with the standard scale of 90/90. Procedures : 1. Study the construction of programmed instruction and a branching programmed lesson was selected to construct. 2. Construct a pre-test and post-test. 3. Construct a branching programmed lesson on “Synonymous Compound” for the Upper Certificate of Education Level. 4. Assign the branching programmed lesson to a selected group of student at the Upper Certificate of Education Level. The results were obtained by using the three following procedures : a) One-to-One Testing with 1 student. b) Small Group Testing with 10 student. c) Field Testing with 100 students. Results : The effectiveness of the branching programmed lesson was 93.82/90.43. The branching programmed lesson improved the Students’ achievement at the significant level 0.01.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2521
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22441
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Supaporn_Sr_front.pdf386.73 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch1.pdf526.43 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch2.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch3.pdf373.09 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch4.pdf327.29 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_ch5.pdf325.97 kBAdobe PDFView/Open
Supaporn_Sr_back.pdf2.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.