Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71849
Title: ความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมทางบวกของครูต่อนักเรียนกับพฤติกรรมตั้งใจเรียนของนักเรียน
Other Titles: The relationship between teacher's positive behavior towards students and students' attentive behavior
Authors: อุมาพรรณ ชูชื่นกลิ่น
Advisors: สมโภชน์ เอี่ยมสุภาษิต
Advisor's Email: sompoch.i@chula.ac.th
Subjects: ความสัมพันธ์ระหว่างครูและนักเรียน--ไทย
ครู--ไทย
นักเรียน--ไทย
ความตั้งใจ
Teacher-student relationships--Thailand
Teachers--Thailand
Students--Thailand
Attention
Issue Date: 2531
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมทางบวกของครูกับพฤติกรรม ตั้งใจเรียนของนักเรียน ผลการวิจัยพบว่า การเพิ่มพฤติกรรมทางบวกของครูต่อนักเรียนทำให้นักเรียนมีพฤติกรรมตั้งใจเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมี นัยสำคัญทางสถิดิที่ระดับ .05
Other Abstract: The purpose of this research was to study the relationship between teacher's positive behavior towards students and students' attentive behavior. Results show that : Increasing teacher positive behavior toward students results in more attentive behavior on the part of the students significant at the .05 level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: จิตวิทยาการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71849
URI: http://doi.org/10.14457/CU.the.1988.104
ISBN: 9745696803
metadata.dc.identifier.DOI: 10.14457/CU.the.1988.104
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Umaphun_ch_front_p.pdfหน้าปก บทคัดย่อ และสารบัญ856.73 kBAdobe PDFView/Open
Umaphun_ch_ch1_p.pdfบทที่ 12 MBAdobe PDFView/Open
Umaphun_ch_ch2_p.pdfบทที่ 21.03 MBAdobe PDFView/Open
Umaphun_ch_ch3_p.pdfบทที่ 32.14 MBAdobe PDFView/Open
Umaphun_ch_ch4_p.pdfบทที่ 4889.47 kBAdobe PDFView/Open
Umaphun_ch_ch5_p.pdfบทที่ 5877.18 kBAdobe PDFView/Open
Umaphun_ch_back_p.pdfรายการอ้างอิงและภาคผนวก1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.