Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47416
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกาญจนา แก้วเทพ
dc.contributor.authorวันเพ็ญ ศิริโชติบัณฑิต
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2016-03-31T07:30:13Z
dc.date.available2016-03-31T07:30:13Z
dc.date.issued2533
dc.identifier.issn9745773298
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47416
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพัฒนาการ และบทบาทหน้าที่ของสิ่งพิมพ์บันเทิงที่สนับสนุนโทรทัศน์ ใช้วิธีการวิเคราะห์เนื้อหา และการสัมภาษณ์ผู้เกี่ยวข้องกับการผลิตสิ่งพิมพ์บันเทิงจากยุคแรกจนถึงปัจจุบัน ผลการวิจัยพบว่า พัฒนาการของสิ่งพิมพ์บันเทิงที่สนับสนุนโทรทัศน์ สามารถแบ่งออกเป็น 3 ยุคด้วยกันคือ ยุค เริ่มต้นที่เกิดสื่อโทรทัศน์ สิ่งพิมพ์บันเทิงที่สนับสนุนโทรทัศน์อย่างแท้จริงในช่วงนี้ยังไม่ปรากฏ ยุคที่สองเป็นยุคที่สถานีโทรทัศน์แต่ละช่องต่างหันมาผลิตนิตยสารฉบับกระเป๋า เพื่อเผยแพร่ประชาสัมพันธ์ กิจการของสถานีตน จึงเป็นยุคี่เกิดสิ่งพิมพ์บันเทิงที่สนับสนุนโทรทัศน์อย่างแท้จริง ยุคปัจจุบันเป็นยุคที่เกิดสิ่งพิมพ์บันเทิงที่สนับสนุนโทรทัศน์ในรูปลักษณ์ของหนังสือพิมพ์ ด้วยกลุ่มผู้ผลิตเล็งเห็นว่าได้เกิดช่องว่างทางด้านการรายงานข่าวสารที่เกี่ยวข้องกับวงการโทรทัศน์ ดังนั้นสิ่งพิมพ์บันเทิงในยุคปัจจุบัน จึงเน้นการรายงานข่าวสารเบื้องหน้าเบื้องหลังวงการโทรทัศน์ ตลอดจนความเคลื่อนไหวของบุคคลในวงการบันเทิง สำหรับบทบาทหน้าที่ของสิ่งพิมพ์บันเทิงที่สนับสนุนโทรทัศน์ จากการศึกษาพบว่า "อินไซด์ทีวี" ได้กระทำบทบาทหน้าที่ทางด้านให้ความบันเทิงมากที่สุด ซึ่งสอดคล้องกับเป้าหมายและลักษณะของหนังสือที่เน้นทางด้านบันเทิง ส่วนบทบาทหน้าที่รองลงมาคือ การให้บริการและโฆษณาทางธุรกิจ, ให้ความรู้และให้ข่าวสาร นอกจากนี้ "อินไซด์ทีวี" ยังให้การสนับสนุนวงการโทรทัศน์ ทั้งในส่วนของสถานีโทรทัศน์, รายการโทรทัศน์ ตลอดจนนักร้องและนักแสดงให้เป็นที่รู้จักและนิยมชมชอบในหมู่ประชาชนมากยิ่งขึ้นen_US
dc.description.abstractalternativeThe target of this research is to study developments and dutiful roles of entertainment printed media that encourage television by considering their essential activities that back up television from the beginning to the present period. These are the results of the works : The developments of entertainment printed media encouraging television can be devided in 3 periods. At the starting period at which the television was born, not any At the starting period at which the television was born, not any entertainment printed media existed. At the second period, with the existence of television station, each channel tried to produce pocket periodicals, informing and publishing its own television activities. This is a period in which entertainment printed media truely encourage television activities, initiated and led to birth of entertainment printed medias. Since the era of television stations have become backed up by entertainment printed medias, generally in the forms of newspapers. Newspaper producers have realized the gaps among information reports dealing with television circles. Entertainment printed media of present era, supporting television business, heavily emphasize on information reports in every aspect of television. On the role of entertainment printed media supporting television, we have found that "Inside TV" has been performing its tasks in many different sectors: The first role of "Inside TV" is offering most entertainments. The secondary role is to provide business advertising service, knowledge and information. Moreover, "Inside TV" has been promoting television business, both in television channels, programmes, making singers, actors more popular and favourite among the populace.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectอินไซด์ทีวีen_US
dc.subjectวารสารไทยen_US
dc.subjectโทรทัศน์ -- ไทยen_US
dc.subjectการวิเคราะห์เนื้อหาen_US
dc.subjectการสื่อสาร -- ไทยen_US
dc.titleบทบาทหน้าที่ของสิ่งพิมพ์บันเทิงที่สนับสนุนโทรทัศน์en_US
dc.title.alternativeThe function of entertainment printed media supported televisionen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameนิเทศศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineการสื่อสารมวลชนen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wanphen_si_front.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_ch1.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_ch2.pdf4.43 MBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_ch3.pdf922.17 kBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_ch4.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_ch5.pdf6.89 MBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_ch6.pdf8.56 MBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_ch7.pdf1.99 MBAdobe PDFView/Open
Wanphen_si_back.pdf8.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.