Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48456
Title: ทัศนะเชิงประเมินของครูอาสาสมัครและกรรมการโรงเรียน ต่อแผนการสอนภาษาไทย และวัฒนธรรมไทย แก่เด็กไทยระดับ 3 และระดับ 4 โรงเรียนพระพุทธศาสนาวันอาทิตย์ ประเทศสหรัฐอเมริกา
Other Titles: Evslvative viewpoint of the voluntary teachers and the school committee toword the Thai language and Thai culture instructional plans for the Thai students grade three and grade four in sunday buddhist schools, the United Stated of America
Authors: รัชนี จรุงศิรวัฒน์
Advisors: สุมน อมรวิวัฒน์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: สมัชชาสงฆ์ไทยในสหรัฐอเมริกา
แผนการสอน -- สหรัฐอเมริกา
วัฒนธรรมไทย -- การศึกษาและการสอน
ภาษาไทย -- การศึกษาและการสอน
โรงเรียนพระพุทธศาสนาวันอาทิตย์ -- สหรัฐอเมริกา
วัด -- สหรัฐอเมริกา
หลักสูตร
Issue Date: 2532
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจทัศนะเชิงประเมินของครูอาสาสมัครและกรรมการโรงเรียน ต่อแผนการสอนภาษาไทยและวัฒนธรรมไทย ระดับ 3 และ ระดับ 4 โรงเรียนพระพุทธศาสนาวันอาทิตย์สหรัฐอเมริกา ผลการวิจัยแสดงว่า 1) ครูอาสาสมัคร พระสงฆ์ กรรมการโรงเรียน และนักเรียนโรงเรียนพระพุทธศาสนาวันอาทิตย์ มีความคิดเห็นต่อแผนการสอนภาษาไทยและวัฒนธรรมไทย ระดับ 3 และ ระดับ 4 ในด้านจุดประสงค์การเรียนรู้เนื้อหากิจกรรมการเรียนการสอนสื่อการสอน การวัดผลและประเมินผล ตลอดจนความเข้าใจในการใช้แผนการสอนว่าเหมาะสมมาก และมีความเห็นในด้านแบบฝึกทักษะว่าเหมาะสมมากที่สุด 2) ผลของการใช้แผนการสอนภาษาไทยและวัฒนธรรมไทยระดับ 3 และ ระดับ 4 นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์หลังจากใช้แผนการสอนแต่ละหน่วยในระดับสูงทุกคนและนักเรียนมีผลการเรียนก่อนใช้แผนและหลังการใช้แผนฯ ในแต่ละระดับมีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 แผนการสอนทุกแผนทั้งระดับ 3 และระดับ 4 มีประสิทธิภาพ
Other Abstract: The purposes of this research were to survey the evaluative viewpoint of the voluntary teachers and school committee toward Thai Language and Thai Culture instructional plans for Thai students grade three and grade four at Sunday Buddhist School, U.S.A. The findings were 1) The viewpoint of voluntary teachers, school committee, monks and students towards the instructional plans in topics learning objectives, content, learning activities, teaching aids, measurement and evaluation and understanding of using plans were very appropriate, and in the exercises were most appropriate 2) The result of the implementation of instructional plans were : learning achievement of every students after usage of the first set was in high level, Students’ achievement in pre and post test learning in each grade were significantly different at 0.01 and these instructional plans in both grades were efficient.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48456
ISBN: 9745764213
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rachanee_ja_front.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open
Rachanee_ja_ch1.pdf738.73 kBAdobe PDFView/Open
Rachanee_ja_ch2.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open
Rachanee_ja_ch3.pdf613.63 kBAdobe PDFView/Open
Rachanee_ja_ch4.pdf14.8 MBAdobe PDFView/Open
Rachanee_ja_ch5.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open
Rachanee_ja_back.pdf11.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.