Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74024
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รุจิระ สุภรณ์ไพบูลย์ | - |
dc.contributor.author | สุระ สนั่นเสียง | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-23T03:03:17Z | - |
dc.date.available | 2021-06-23T03:03:17Z | - |
dc.date.issued | 2536 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74024 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2536 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองเรื่องการใช้คำถามที่ส่งเสริมการสอนแบบสืบสอบสำหรับครูกลุ่มสร้างเสริมประสบการณ์ชีวิต ผลการวิจัยปรากฏว่า ชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนดคือ 1) มีประสิทธิภาพ 90.63/86.08 สูงกว่าเกณฑ์มาตรฐาน 80/80 2) หลังการศึกษาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองครูมีผลสัมฤทธิ์สูงขึ้นกว่าก่อนการศึกษาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 3) ครูมีความพึงพอใจในการศึกษาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองตั้งแต่ระดับมากขึ้นไป | - |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were to construct the self-learning package on questioning for enhancing inquiry teaching method for teachers in the life experiences area and find its efficiency. The findings were as follows: The constructed self-learning package had met the criterion of efficiency that is: 1) The efficiency was 90.63/86.08 which was higher than the standard criterion 80/80; 2) After studying self-learning package teachers had significantly higher learning achievement than before studying at the level of .01; and 3) teachers’ satisfaction with self-learning package was at the high level. | - |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | การศึกษาด้วยตนเอง | en_US |
dc.subject | การเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ | en_US |
dc.subject | ระบบการเรียนการสอน -- การออกแบบ | en_US |
dc.subject | Self-culture | en_US |
dc.subject | Inquiry-based learning | en_US |
dc.subject | Instructional systems -- Design | en_US |
dc.title | การพัฒนาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองเรื่องการใช้คำถามที่ส่งเสริมการสอนแบบสืบสอบสำหรับครูกลุ่มสร้างเสริมประสบการณ์ชีวิต | en_US |
dc.title.alternative | Development of self-learning package on questioning for enhancing inquiry teaching method for teachers in the life experiences area | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | ประถมศึกษา | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sura_sa_front_p.pdf | 979.48 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sura_sa_ch1_p.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sura_sa_ch2_p.pdf | 3.31 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sura_sa_ch3_p.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sura_sa_ch4_p.pdf | 757.58 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sura_sa_ch5_p.pdf | 860.74 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sura_sa_back_p.pdf | 11.53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.