Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74024
Title: การพัฒนาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองเรื่องการใช้คำถามที่ส่งเสริมการสอนแบบสืบสอบสำหรับครูกลุ่มสร้างเสริมประสบการณ์ชีวิต
Other Titles: Development of self-learning package on questioning for enhancing inquiry teaching method for teachers in the life experiences area
Authors: สุระ สนั่นเสียง
Advisors: รุจิระ สุภรณ์ไพบูลย์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Subjects: การศึกษาด้วยตนเอง
การเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้
ระบบการเรียนการสอน -- การออกแบบ
Self-culture
Inquiry-based learning
Instructional systems -- Design
Issue Date: 2536
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองเรื่องการใช้คำถามที่ส่งเสริมการสอนแบบสืบสอบสำหรับครูกลุ่มสร้างเสริมประสบการณ์ชีวิต ผลการวิจัยปรากฏว่า ชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนดคือ 1) มีประสิทธิภาพ 90.63/86.08 สูงกว่าเกณฑ์มาตรฐาน 80/80 2) หลังการศึกษาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองครูมีผลสัมฤทธิ์สูงขึ้นกว่าก่อนการศึกษาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 3) ครูมีความพึงพอใจในการศึกษาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองตั้งแต่ระดับมากขึ้นไป
Other Abstract: The purposes of this study were to construct the self-learning package on questioning for enhancing inquiry teaching method for teachers in the life experiences area and find its efficiency. The findings were as follows: The constructed self-learning package had met the criterion of efficiency that is: 1) The efficiency was 90.63/86.08 which was higher than the standard criterion 80/80; 2) After studying self-learning package teachers had significantly higher learning achievement than before studying at the level of .01; and 3) teachers’ satisfaction with self-learning package was at the high level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2536
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74024
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sura_sa_front_p.pdf979.48 kBAdobe PDFView/Open
Sura_sa_ch1_p.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Sura_sa_ch2_p.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open
Sura_sa_ch3_p.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open
Sura_sa_ch4_p.pdf757.58 kBAdobe PDFView/Open
Sura_sa_ch5_p.pdf860.74 kBAdobe PDFView/Open
Sura_sa_back_p.pdf11.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.