Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74323
Title: ความคาดหวังของศึกษานิเทศก์เกี่ยวกับพฤติกรรมภาวะผู้นำ ของหัวหน้าหน่วยศึกษานิเทศก์เขต สังกัดกรมสามัญศึกษา
Other Titles: Expectations of supervisors concernting leadership of the regional hend supervisors under the jurisdiction of the Department of General Education
Authors: วิสุทธิ์ จันจีรา
Advisors: ณัฐนิภา คุปรัตน์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: ภาวะผู้นำ
ผู้นำ
ศึกษานิเทศก์
Leadership
Issue Date: 2533
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมาย เพื่อศึกษาความคาดหวังของศึกษานิเทศก์เกี่ยวกับพฤติกรรมภาวะผู้นำของหัวหน้าหน่วยศึกษานิเทศก์เขต สังกัดกรมสามัญศึกษา ผลการวิจัยพบว่า ศึกษานิเทศก์มีความคาดหวังต่อพฤติกรรมภาวะผู้นำของหัวหน้าหน่วยศึกษา นิเทศก์เขตในระดับมากทุกข้อ คือ ในฐานะผู้มีความคิดริเริ่ม ในฐานะเป็นผู้ให้การช่วยเหลือ ในฐานะเป็นผู้ให้การยอมรับ ในฐานะเป็นผู้รู้จักการปรับปรุงแก้ไข ในฐานะเป็นนักพูดที่เก่งในฐานะเป็นผู้ประสานงานที่ดี และในฐานะเป็นผู้เข้ากับสังคมได้ ส่วนพฤติกรรมย่อยที่ใด้รันการคาดหวังสูงสุด 5 อันดับแรก คือ สนับสนุนให้ศึกษานิเทศก์ไปศึกษาต่อเพื่อพัฒนาบุคลากรให้มีความรู้ความสามารถสูง ยกย่องชมเชยผู้ใด้บังคับบัญชาที่ปฏิบัติงานดีอย่างจริงใจและเปิดเผย ประพฤติตนเป็นผู้มีเกียรติเชื่อถือได้ สามารถพูดชี้แจงวัตถุประสงค์ นโยบายและแนวทางปฏิบัติในการปฏิบัติงาน/โครงการให้กับผู้รวบงานได้อย่างชัดเจน ยอมรับและเห็นความสำคัญของบุคลากรในทุกตำแหน่งหน้าที่ว่า เป็นผู้มีส่วนช่วยให้การปฏิบัติงานบรรลุวัตถุประสงค์
Other Abstract: The purpose of this research was to study the expectations of supervisors concerning leadership behavior of the regional head supervisors under the jurisdiction of the Department of General Education. The results of this research showed that: The expectations of supervisors concerning leadership behavior of regional head supervisors were at the high level in all aspects namely; as an initiator, as a improver, as a recognizor, as a helper as a effective speaker, as a coordinator, and as a social man. with regards to expected sub-behaviors which were rated at the top five were encouraging superviors for further education in order to develop their knowledge and skills, admiring subordinates who were truely and sincerely worked, behaving as a truthful and honor person, capable of cleary explaining objectives, policies, and were, procedure, and accept and recognize each individual as a source of success to the organization.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: บริหารการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/74323
ISBN: 9745775274
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Visuth_ch_front_p.pdf994.98 kBAdobe PDFView/Open
Visuth_ch_ch1_p.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Visuth_ch_ch2_p.pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open
Visuth_ch_ch3_p.pdf788.44 kBAdobe PDFView/Open
Visuth_ch_ch4_p.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
Visuth_ch_ch5_p.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open
Visuth_ch_back_p.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.