DSpace Repository

Effects of a web-based english reading instruction program based on the cognitive academic language learning approach on pre-cadets' reading comprehension ability and reading strategies

Show simple item record

dc.contributor.advisor Apasara Chinwonno
dc.contributor.author Kornwika Wongpattanakit
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Education
dc.date.accessioned 2010-03-17T08:23:00Z
dc.date.available 2010-03-17T08:23:00Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12291
dc.description Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2006 en
dc.description.abstract To examine the effects of a Web-based English reading instruction program on pre-cadets' reading comprehension ability and their use of reading strategies. The participants were pre-cadets at the Armed Forces Academies Preparatory School. The Paired samples t-test was applied to investigate the differences between the mean scores from the pre and post reading comprehension tests and the survey of reading strategies. The results of the analyses revealed that (1) there was a significant difference between the mean scores from the pre and post reading comprehension test at the significant level of .05 and (2) there was a significant difference between the mean scores from the pre and post survey of reading strategies at the significant level of .05. Pre-cadets improved their reading comprehension ability and their use of reading strategies after receiving a Web-based English reading instruction program. en
dc.description.abstractalternative ศึกษาประสิทธิผลของโปรแกรมการเรียนการสอนอ่านภาษาอังกฤษบนเว็บ ที่มีต่อความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจและการใช้กลวิธีการอ่าน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนเตรียมทหาร โรงเรียนเตรียมทหาร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่าง ความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อควมเข้าใจแ ละการใช้กลวิธีการอ่านก่อนและหลังการทดลองคือ Paired samples t-test. ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนและหลังการทดลองของกลุ่มตัวอย่าง มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) คะแนนเฉลี่ยการใช้กลวิธีการอ่านก่อนและหลังการทดลองของกลุ่มตัวอย่าง มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 กล่าวคือ นักเรียนเตรียมทหารพัฒนาความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ และการใช้กลวิธีการอ่าน หลังจากเรียนโปรแกรมการเรียนการสอนอ่านภาษาอังกฤษ เพื่อความเข้าใจบนเว็บตามแนวคิดการเรียนรู้ภาษาเชิงวิชาการ en
dc.format.extent 1447466 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso en es
dc.publisher Chulalongkorn University en
dc.relation.uri http://doi.org/10.14457/CU.the.2006.1806
dc.rights Chulalongkorn University en
dc.subject Web-based instruction en
dc.subject Reading comprehension en
dc.subject English language -- Reading en
dc.title Effects of a web-based english reading instruction program based on the cognitive academic language learning approach on pre-cadets' reading comprehension ability and reading strategies en
dc.title.alternative ผลของการใช้โปรแกรมการเรียนการสอนอ่านภาษาอังกฤษบนเว็บตาม แนวคิดการเรียนรู้ภาษาเชิงวิชาการต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจ และกลวิธีการอ่านของนักเรียนเตรียมทหาร en
dc.type Thesis es
dc.degree.name Master of Education es
dc.degree.level Master's Degree es
dc.degree.discipline Teaching English as a Foreign Language es
dc.degree.grantor Chulalongkorn University en
dc.email.advisor Apasara.C@chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.14457/CU.the.2006.1806


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record