DSpace Repository

Effects of concept-oriented English reading instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students

Show simple item record

dc.contributor.advisor Apasara Chinwonno
dc.contributor.author Jarintip Worakitsawat
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Education
dc.date.accessioned 2011-11-29T07:32:34Z
dc.date.available 2011-11-29T07:32:34Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/16233
dc.description Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2007 en
dc.description.abstract The objectives of this study were to examine the effects of Concept-Oriented English Reading Instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students at different reading achievement levels. The subjects were 84 lower secondary students (Grade 8) who studied at Chitralada School. The duration of the experiment lasted for 10 weeks. The Paired samples t-test was used to investigate the differences between students' mean scores from the pre and post reading comprehension test and the reading self-efficacy questionnaire. The results of the analyses revealed that (1) the posttest mean scores from English reading comprehension test of lower secondary school students at different reading achievement levels were higher than the pretest mean scores at the significance level of 0.05 and (2) the posttest mean scores from reading self-efficacy questionnaire of lower secondary school students at different reading achievement levels were higher than the pretest mean scores at the significance level of 0.05. Lower secondary school students at different reading achievement levels improved their reading comprehension and their reading self-efficacy after receiving Concept-Oriented English Reading Instruction. en
dc.description.abstractalternative การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนอ่านภาษาอังกฤษแบบเน้นมโนทัศน์ที่มีต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านแตกต่างกัน กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนจิตรลดา ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2550 จำนวน 84 คน การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 10 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและการรับรู้ความสามารถด้านการอ่านของตนเองก่อนและหลังการทดลอง คือ Paired samples t-test ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านเพื่อความเข้าใจหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านแตกต่างกันสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) คะแนนเฉลี่ยจากแบบสอบถามการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านหลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านแตกต่างกันสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 กล่าวคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่มีผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านกตกต่างกันพัฒนาความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจ และการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านหลังจากเรียนการอ่านภาษาอังกฤษแบบเน้นมโนทัศน์ en
dc.format.extent 1808907 bytes
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso en es
dc.publisher Chulalongkorn University en
dc.relation.uri http://doi.org/10.14457/CU.the.2007.2141
dc.rights Chulalongkorn University en
dc.subject Reading (Secondary) en
dc.subject English language -- Study and teaching en
dc.subject Reading comprehension en
dc.title Effects of concept-oriented English reading instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students en
dc.title.alternative ผลของการสอนการอ่านภาษาอังกฤษแบบเน้นมโนทัศน์ที่มีต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและการรับรู้ความสามารถของตนเองด้านการอ่านของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น en
dc.type Thesis es
dc.degree.name Master of Education es
dc.degree.level Master's Degree es
dc.degree.discipline Teaching English as a Foreign Language es
dc.degree.grantor Chulalongkorn University en
dc.email.advisor Apasara.C@chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.14457/CU.the.2007.2141


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record