DSpace Repository

Effects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade students

Show simple item record

dc.contributor.advisor Apasara Chinwonno
dc.contributor.author Piyapat Ruangroj
dc.contributor.other Chulalongkorn University, Faculty of Education
dc.date.accessioned 2013-09-26T04:43:20Z
dc.date.available 2013-09-26T04:43:20Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35973
dc.description Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2012 en_US
dc.description.abstract The purposes of this study were 1) to investigate the effects of English Reading Instruction using ACTIVE Framework on reading abilities of tenth grade students and 2) to explore reading strategies used by tenth grade students after participating in the English Reading Instruction using ACTIVE Framework. Participants included 70 tenth grade students, who were studying in English Reading Course. The experiment lasted for 13 weeks. The Paired sample t-test was used to investigate the differences between students’ mean scores between Pre and Post English Reading Ability Test scores. Descriptive statistics was also used to explore reading strategies used by tenth grade students after participating in the English Reading Instruction using ACTIVE Framework. The results revealed that (1) students gained higher scores on the English Reading Ability Posttest at the 0.05 significant level. (2) Among three reading strategies, they used the most Problem Solving Strategies after participating in English Reading Instruction using ACTIVE Framework to better comprehend the text. en_US
dc.description.abstractalternative งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาผลของการสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้กรอบแนวคิด ‘แอคทีฟ’ ที่มีต่อความสามารถในการอ่าน และ 2) เพื่อสำรวจกลยุทธ์การอ่านของนักเรียน หลังจากเข้าร่วมการสอนการอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้กรอบแนวคิด ‘แอคทีฟ’ กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 70 คน การทดลองใช้เวลา 13 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความสามารถในการอ่านก่อนและหลังการทดลอง คือ Paired sample t-test และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์กลยุทธ์ในการอ่าน คือ สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ผลการวิจัยพบว่า (1) นักเรียนได้คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านหลังการทดลองสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (2) จากการสำรวจกลยุทธ์ในการอ่านภาษาอังกฤษที่นักเรียนใช้หลังจากการทดลอง พบว่า นักเรียนใช้ กลยุทธ์การแก้ปัญหา (Problem Solving Strategies) ซึ่งทำให้นักเรียนเข้าใจและมีความสามารถในการอ่าน en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Chulalongkorn University en_US
dc.relation.uri http://doi.org/10.14457/CU.the.2012.810
dc.rights Chulalongkorn University en_US
dc.subject English language -- Study and teaching en_US
dc.subject English language -- Reading en_US
dc.subject Reading (Secondary) en_US
dc.subject Reading comprehension en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การอ่าน en_US
dc.subject การอ่านขั้นมัธยมศึกษา en_US
dc.subject ความเข้าใจในการอ่าน en_US
dc.title Effects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade students en_US
dc.title.alternative ผลการสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้กรอบแนวคิด ‘แอคทีฟ’ ที่มีต่อความสามารถในการอ่านและกลยุทธ์การอ่านของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 4 en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.name Master of Education en_US
dc.degree.level Master's Degree en_US
dc.degree.discipline Teaching English as a Foreign Language en_US
dc.degree.grantor Chulalongkorn University en_US
dc.email.advisor Apasara.C@chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.14457/CU.the.2012.810


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record