DSpace Repository

ความสัมพันธ์ของความพึงพอใจของผู้บริโภค บุคลิกภาพของผู้บริโภค บุคลิกภาพของตราสินค้า และความภักดีต่อตราสินค้าในสินค้าประเภทรถยนต์นั่ง

Show simple item record

dc.contributor.advisor คัคนางค์ มณีศรี
dc.contributor.author วีรญา ตรีจินดาหรา
dc.contributor.other จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะจิตวิทยา
dc.date.accessioned 2016-05-26T13:44:22Z
dc.date.available 2016-05-26T13:44:22Z
dc.date.issued 2548
dc.identifier.other Psy 009
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47640
dc.description โครงงานทางจิตวิทยานี้เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษาตามหลักสูตรปริญญาวิทยาศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา คณะจิตวิทยา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ปีการศึกษา 2548 en_US
dc.description A senior project submitted in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Bachelor of Science in Psychology, Faculty of Psychology, Chulalongkorn University, Academic year 2005 en_US
dc.description.abstract The purpose of this research was to study relationship among consumer satisfaction, consumer personality, brand personality, and brand loyalty sedan cars by comparing between Toyota and Honda. Four hundred and fifty questionnaires were randomly given to Toyota or Honda owners, aged 18 and up who live in Bangkok. Two hundred and eighty complete questionnaires were returned in which 155 were Toyota owners and 125 were Honda owners. Results show that: 1. Consumer satisfaction positively correlated with brand loyalty (p<.OJ). 2. Consumer personality positively correlated with brand personality (p<. OJ). 3. Consumer satisfaction positively correlated with competence which is defined as consumer personality (p<.OJ). 4. Consumer satisfaction positively correlated with brand personality (p<.OJ). 5.Brand loyalty positively correlated with brand personality (p<.OJ). 6. Consumer personality of Toyota and Honda owners differs in competence and ruggedness. 7. The brand personality of Toyota and Honda owners differs in sincerity, competence, and sophistication. en_US
dc.language.iso th en_US
dc.publisher คณะจิตวิทยา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en_US
dc.rights จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en_US
dc.subject ความพอใจของผู้บริโภค en_US
dc.subject ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์ en_US
dc.subject Consumer satisfaction en_US
dc.subject Brand loyalty en_US
dc.title ความสัมพันธ์ของความพึงพอใจของผู้บริโภค บุคลิกภาพของผู้บริโภค บุคลิกภาพของตราสินค้า และความภักดีต่อตราสินค้าในสินค้าประเภทรถยนต์นั่ง en_US
dc.title.alternative Relationship among consumer satisfaction, consumer personality, brand personality, and brand loyalty in car product en_US
dc.type Senior Project en_US
dc.email.advisor kakanang.m@chula.ac.th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record