DSpace Repository

Effects of cultural experiential instruction on English oral communication ability of lower secondary school students

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chansongklod Gajaseni
dc.contributor.author Sasimala Chantamala
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Education
dc.date.accessioned 2017-09-28T09:18:07Z
dc.date.available 2017-09-28T09:18:07Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/53374
dc.description Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2008 en_US
dc.description.abstract To examine effects of cultural experiential instruction on English oral communication ability of lower secondary school students. The subjects were 45 lower secondary students (grade 8) who studied at Saipanya school. The duration of the experiment lasted for 10 weeks. The paired samples t-test was used to investigate the differences between students' mean scores from the pre and post English oral communication test. The results of the analyses revealed that the posttest mean scores from English oral communication test of lower secondary school students were higher than the pretest mean scores at the significance level of 0.05. and the effect size was at 0.80 which indicated a large effect. Consequently, lower secondary school students improved their English oral communication after receiving cultural experiential instruction. en_US
dc.description.abstractalternative ศึกษาผลของการสอนวัฒนธรรมเชิงประสบการณ์ที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนสายปัญญา ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2550 จำนวน 45 คน การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 10 สัปดาห์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารก่อนและหลังการทดลอง คือ Paired samples t-test ผลการวิจัยพบว่า คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร หลังการทดลองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น แตกต่างกันสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และมีค่าอิทธิพลเฉลี่ย 0.80 ซึ่งหมายถึงมีค่าอิทธิพลมาก กล่าวคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นพัฒนาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร หลังจากเรียนการสอนวัฒนธรรมเชิงประสบการณ์ en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Chulalongkorn University en_US
dc.relation.uri http://doi.org/10.14457/CU.the.2008.1759
dc.rights Chulalongkorn University en_US
dc.subject Culture -- Study and teaching en_US
dc.subject Experiential learning en_US
dc.subject English language -- Study and teaching (Secondary) en_US
dc.subject English language -- Ability testing en_US
dc.subject Communicative competence en_US
dc.subject วัฒนธรรม -- การศึกษาและการสอน en_US
dc.subject การเรียนรู้แบบประสบการณ์ en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การทดสอบความสามารถ en_US
dc.subject ความสามารถในการสื่อสาร en_US
dc.title Effects of cultural experiential instruction on English oral communication ability of lower secondary school students en_US
dc.title.alternative ผลของการสอนวัฒนธรรมเชิงประสบการณ์ที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.name Master of Education en_US
dc.degree.level Master's Degree en_US
dc.degree.discipline Curriculum and Instruction en_US
dc.degree.grantor จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en_US
dc.email.advisor Chansongklod.G@chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.14457/CU.the.2008.1759


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record