DSpace Repository

Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sumalee Chinokul
dc.contributor.author Chanmany Rattanavongsa
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Education
dc.date.accessioned 2019-02-26T13:37:00Z
dc.date.available 2019-02-26T13:37:00Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/61384
dc.description Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2016
dc.description.abstract The objectives of this study were to investigate the effects of Multilevel Reflection Model Instruction on Lao pre-service teachers’ English teaching performance and to explore the opinions of Lao pre-service teachers on the arranged activities in each level of Multilevel Reflection Model. The samples were 20 pre-service teachers who enrolled in Methodology course at Faculty of Education, National University of Laos. Purposive Sampling technique was used. The duration of the experiment lasted 12 weeks. The research instruments were teaching evaluation form before and after teaching performance, reflective journal writing and a questionnaire. The data were analyzed using descriptive statistics, the Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Rank Test, and content analysis. The findings revealed that 1) the English teaching performance scores were increased without statistically significant at the level of 0.05. 2) Pre-service teachers’ reflective journal writing through their teaching improved from level 2-Descriptive Reflection to the level 3-Pedagogical Reflection. 3) Pre-service teachers expressed positive opinions towards the treatment.
dc.description.abstractalternative งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนภาษาอังกฤษโดยการใช้รูปแบบการสะท้อนคิดหลายระดับที่มีต่อความสามารถการสอนภาษาอังกฤษของนิสิตครูลาว และ 2) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของนิสิตครูลาวต่อการจัดกิจกรรมต่างๆ ในแต่ละระดับของรูปแบบการสอนแบบสะท้อนคิดหลายระดับ กลุ่มตัวอย่างของงานวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วยนิสิตครูชั้นปีที่ 3 ปีการศึกษา 2559 สาขาภาษาอังกฤษ คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยแห่งชาติลาว จำนวน 20 คน ผู้ลงทะเบียนเรียนวิชาระเบียบวิธีการสอน คัดเลือกโดยวิธีการสุ่มแบบเจาะจง  การวิจัยครั้งนี้มีระยะเวลา 12 สัปดาห์  เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัยได้แก่ แบบประเมินการปฏิบัติการสอนของนิสิตครูก่อนและหลังการสอน แบบบันทึกหลังการสอนของกลุ่มนิสิตครู และ แบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงบรรยาย,Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Rank Test และการวิเคราะห์เชิงเนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนการปฏิบัติการสอนของนิสิตครูเพิ่มขึ้นแบบไม่มีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 2) การเขียนแบบบันทึกหลังการสอนของกลุ่มนิสิตครูมีการพัฒนาขึ้นจากระดับขั้น2 สะท้อนคิดจากการบรรยายสู่ขั้น 3 สะท้อนคิดจากกระบวนการสอน 3) ความคิดเห็นของนิสิตครูที่มีต่อกิจกรรมต่าง ๆ ในแต่ละกระบวนการของรูปแบบการสอนแบบสะท้อนคิดหลายระดับแสดงให้เห็นว่านิสิตครูมีทัศนคติเชิงบวกต่อกิจกรรมในแต่ละกระบวนการ
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2016.1880
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Student teachers -- Laos
dc.subject English language -- Study and teaching \
dc.subject Reflective learning
dc.subject นักศึกษาครู -- ลาว
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน
dc.subject การเรียนรู้แบบพินิจพิเคราะห์
dc.subject.classification Multidisciplinary
dc.title Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
dc.title.alternative ผลของการใช้รูปแบบการสอนการสะท้อนคิดหลายระดับต่อความสามารถในการสอนภาษาอังกฤษของนิสิตนักศึกษาครูลาว
dc.type Thesis
dc.degree.name Master of Education
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Teaching English as a Foreign Language
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.email.advisor Sumalee.C@Chula.ac.th
dc.subject.keyword PRE-SERVICE TEACHERS
dc.subject.keyword REFLECTION
dc.subject.keyword MULTILEVEL REFLECTION MODEL INSTRUCTION
dc.subject.keyword TEACHING PERFORMANCE
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2016.1880


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record