DSpace Repository

The service quality affecting customer loyalty toward food delivery service in Thailand

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ratidanai Hoonsawat
dc.contributor.author Panuwan Chartchawalitsakul
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Economics
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:22:44Z
dc.date.available 2021-09-21T06:22:44Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76254
dc.description Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract Over the past five years, the market value of food delivery services business has grown by an average of 10 percent annually. The key player for this market growth is service providers through application. Moreover, the entry of new players has made the market more competitive. Therefore, service providers keep their customers by increasing loyalty with a higher service quality to make customers satisfied and continue to use the service. In consequence, the objective of this study is to examine the impact of service quality on customer loyalty toward food delivery service in Thailand. The study method is quantitative, using primary data from the survey of 310 Generation Y customers who have experience with food delivery service and live in Bangkok and vicinity. Multiple regression analysis was performed to analyze the data. The outcome presents that customer loyalty is positively affected by service quality and sub-factor from service quality, that is delivery time suitability.
dc.description.abstractalternative ในช่วงห้าปีที่ผ่านมามูลค่าตลาดของธุรกิจบริการจัดส่งอาหารเติบโตขึ้นโดยเฉลี่ย 10 เปอร์เซ็นต์ต่อปี ผู้มีบทบาทสำคัญในการขับเคลื่อนการเติบโตของตลาดนี้คือผู้ให้บริการผ่านแอปพลิเคชัน อีกทั้งการเข้ามาของคู่แข่งรายใหม่ทำให้ตลาดมีการแข่งขันสูงขึ้น ดังนั้นผู้ให้บริการจึงพยายามรักษาลูกค้าโดยการเพิ่มความภักดี ด้วยคุณภาพการบริการที่สูงขึ้น เพื่อให้ลูกค้าพึงพอใจและเลือกใช้บริการต่อเนื่อง การศึกษานี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบของคุณภาพการบริการที่มีต่อความภักดีของลูกค้าต่อบริการจัดส่งอาหารในประเทศไทย ซึ่งการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้ข้อมูลปฐมภูมิจากการสำรวจลูกค้าเจเนอเรชั่นวาย จำนวน 310 คนที่มีประสบการณ์กับการบริการจัดส่งอาหารและอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพฯและปริมณฑล และใช้การถดถอยพหุคูณในการวิเคราะห์และตีความข้อมูล ผลจากการศึกษาแสดงให้เห็นว่าความภักดีของลูกค้าได้รับผลในเชิงบวกจากคุณภาพการบริการและความเหมาะสมของเวลาในการจัดส่ง ซึ่งเป็นปัจจัยย่อยจากคุณภาพการบริการ
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.99
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Business
dc.title The service quality affecting customer loyalty toward food delivery service in Thailand
dc.title.alternative คุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้า สำหรับบริการจัดส่งอาหารในประเทศไทย
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline International Economics and Finance
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.99


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Econ - Independent Studies [151]
    สารนิพนธ์ คณะเศรษฐศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record