DSpace Repository

Macroeconomic Analysis of POP Mart

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacharasut Sujarittanonta
dc.contributor.author Ruyao Cai
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Economics
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:23:00Z
dc.date.available 2021-09-21T06:23:00Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76276
dc.description Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract Trendy toy industry, the newest and fastest industry nowadays, has been growing rapidly. This paper aims to present comprehensive views from both POP MART and trendy toy industry, conduct macroeconomic analysis to analyze POP MART, and provides recommendations for the business. This paper employs the quality and quantity method, using public data between 2015 and 2020 from China National Bureau of Statistics. The result of this study that the reasons of POP MART get success is IP characters design, a comprehensive supply chain and oversea market expansion. Even under the COVID-19 pandemic, POPMART still maintain a large market share.
dc.description.abstractalternative อย่างรวดเร็ว บทความนี้นำเสนอการวิเคราะห์จากมุมมองของ POP MART และอุตสาหกรรม วิเคราะห์ POP MART จากมุมมองด้านเศรษฐกิจมหภาค และให้คำแนะนำกับธุรกิจ บทความนี้จะวิเคราะห์ด้วยวิธีการทั้งเชิงคุณภาพและปริมาณโดยใช้ข้อมูลสาธารณะระหว่างปี 2015 และ 2020 จากสำนักงานสถิติแห่งชาติจีน ผลของการศึกษาพบว่าเหตุผลที่ POP MART ประสบความสำเร็จคือการออกแบบตัวละครที่เป็นทรัพย์สินทางปัญญา ห่วงโซ่อุปทานที่ครอบคลุมและการขยายตลาดไปยังต่างประเทศ แม้ว่าจะอยู่ในสถานการณ์การแพร่ระบาดของโควิด POP MART ยังคงมีส่วนแบ่งตลาดส่วนใหญ่ได้
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.29
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Toy industry
dc.subject Macroeconomics
dc.subject.classification Economics
dc.title Macroeconomic Analysis of POP Mart
dc.title.alternative การวิเคราะห์ปัจจัยด้านเศรษฐกิจมหภาคของธุรกิจ POP Mart
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Business and Managerial Economics
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.29


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Econ - Independent Studies [151]
    สารนิพนธ์ คณะเศรษฐศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record