DSpace Repository

Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jutarat Vibulphol
dc.contributor.author Piyawadee White
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Education
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:54:54Z
dc.date.available 2021-09-21T06:54:54Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76647
dc.description Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2019
dc.description.abstract Differentiated Instruction (DI) is an instructional approach that can be used in English reading classrooms for second language learners to accommodate a wide range of student reading abilities. Tiering is one specific DI strategy that aims to adapt instruction to different levels so all students in a mixed-ability classroom are adequately challenged. This study explored the effects of tiering instruction on the English reading comprehension of secondary school students in Thailand. Three parts of each lesson were tiered: content (reading texts), process (the way students make sense of the reading texts), and product (post-reading tasks). The students were also tiered into three groups—basic, grade-level, and advanced—based on their self-assessed background knowledge of the topic of each lesson. The scores from the paralleled pretest and posttest were compared and a statistically significant improvement to the students’ overall comprehension was observed. The interviews revealed mostly positive sentiments amongst the students who used words like “joy”, “motivation”, “interest”, and “excitement” to describe their opinions of tiered reading instruction. The findings from this study suggest tiering is an effective strategy in mixed-ability English reading classrooms for second language learners. Further, tiering should be investigated as an instructional strategy for other language skills.
dc.description.abstractalternative Differentiated Instruction หรือ DI คือแนวคิดวิธีการสอนที่สามารถนำไปใช้ในห้องเรียนการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อตอบสนองความหลากหลายทางความสามารถในการอ่านของผู้เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาที่สอง การสอนแบบแบ่งขั้น (Tiered Instruction) คือกลวิธีการสอนแบบ DI โดยมีจุดมุ่งหมายเพื่อปรับการเรียนการสอนให้เข้ากับความหลากหลายทางความสามารถของผู้เรียนเพื่อให้ผู้เรียนทุกคนได้รับความท้าทายอย่างเหมาะสม การทำวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบของการสอนการอ่านภาษาอังกฤษแบบแบ่งขั้นการเรียนการสอนตามความสามารถของผู้เรียนที่มีต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นในประเทศไทย โดยการสร้างความหลากหลายจากการแบ่งขั้นเนื้อหา (Content) กระบวนการ (Process) และผลงาน (Product) อีกทั้งในแต่ละบทเรียน ผู้เรียนได้ประเมินความรู้พื้นฐานของตนเองที่มีต่อหัวข้อของแต่ละบทเรียนนั้นๆและแบ่งแยกออกเป็น 3 กลุ่ม ได้แก่ กลุ่มพื้นฐาน (Basic) กลุ่มเทียบเท่าเกณฑ์ (Grade-level) และกลุ่มเก่ง (Advanced) ผลจากการเปรียบเทียบคะแนนจากการทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียนแบบคู่ขนานพบว่า การสอนการอ่านภาษาอังกฤษแบบแบ่งขั้นสามารถเสริมสร้างความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจโดยรวมของผู้เรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ การสัมภาษณ์เผยให้เห็นความรู้สึกเชิงบวกในผู้เรียนส่วนใหญ่ที่ใช้คำเช่น "ความสนุก" "แรงจูงใจ" "ความสนใจ" และ "ความตื่นเต้น" เพื่ออธิบายความคิดเห็นของพวกเขาเกี่ยวกับการเรียนการสอนแบบแบ่งขั้นนี้ งานวิจัยนี้จึงเสนอแนะให้นำการสอนการอ่านภาษาอังกฤษแบบแบ่งขั้นไปประยุกต์ใช้ในห้องเรียนการอ่านภาษาอังกฤษที่ผู้เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาที่สองมีความสามารถหลากหลาย นอกจากนี้ยังควรนำการสอนภาษาอังกฤษแบบแบ่งขั้นไปประยุกต์ใช้ในการสอนเพื่อเสริมสร้างทักษะภาษาอังกฤษในด้านอื่น ๆ ด้วย
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.519
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject English language -- Study and teaching (Secondary)
dc.subject Junior high school students
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)
dc.subject นักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น
dc.subject.classification Arts and Humanities
dc.title Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
dc.title.alternative ผลการสอนการอ่านภาษาอังกฤษแบบแบ่งขั้นการเรียนการสอนตามความสามารถของผู้เรียนที่มีต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจและความคิดเห็นของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น
dc.type Thesis
dc.degree.name Master of Education
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Teaching English as a Foreign Language
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2019.519


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record