DSpace Repository

Human resource management in managing employee retention during COVID-19 for sport and wellness resorts in Phuket

Show simple item record

dc.contributor.advisor San Sampattavanija
dc.contributor.author Peeraya Sattayaporn
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Economics
dc.date.accessioned 2023-08-04T08:27:19Z
dc.date.available 2023-08-04T08:27:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83393
dc.description Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2022
dc.description.abstract Phuket, a top-ten tourism contributor in Thailand, was affected by the COVID-19 situation. The staff shortage has been a massive crisis in the area, especially for high-potential niche markets like sports and wellness resorts in Phuket. This study is about how these accommodations handle the crisis. The paper contained data from HR and employee perspectives to investigate the key success factors of the human resource management implemented by Phuket's sports and wellness resorts toward employee retention during the COVID-19 crisis and the effects of COVID-19 on the human resource management of Phuket's sports and wellness resorts. The result shows that COVID-19 made many adjustments to human resource management based on safety regulations, increased employee support, and development even in times of crisis. The resorts need to increase employee engagement and promote a flexible work culture based on employees' needs. The future study can take longer study time to complete with a larger sample size to find relationships between demographics and other HRM activities rather than employee engagement and work culture.
dc.description.abstractalternative ภูเก็ต 1 ใน 10 เมืองท่องเที่ยวอันดับ 1 ของไทย ได้รับผลกระทบจากสถานการณ์โควิด 19 การขาดแคลนพนักงานถือเป็นวิกฤตครั้งใหญ่ในพื้นที่ โดยเฉพาะอย่างยิ่งสำหรับตลาดเฉพาะกลุ่มเช่น รีสอร์ทกีฬาและสุขภาพที่มีความต้องการแรงงานศักยภาพสูง การศึกษาค้นคว้าอิสระฉบับนี้เกี่ยวกับวิธีที่รีสอร์ทเหล่านี้จัดการกับวิกฤต รายงานนี้ประกอบด้วยข้อมูลจากมุมมองของฝ่ายทรัพยากรบุคคลและพนักงานเพื่อศึกษาปัจจัยความสำเร็จที่สำคัญของการบริหารทรัพยากรบุคคลในการรักษาพนักงานช่วงวิกฤตโควิด 19  และผลกระทบของโควิด 19 ต่อการบริหารทรัพยากรบุคคลกีฬาและรีสอร์ทเพื่อสุขภาพของจังหวัดภูเก็ต ผลการวิจัยพบว่าโควิด 19 ทำให้การบริหารทรัพยากรบุคคลต้องปรับเปลี่ยนกฎระเบียบด้านความปลอดภัยของทุกคนในที่ทำงาน เพิ่มการสนับสนุนพนักงานในด้านต่างๆ และส่งเสริมการพัฒนาของพนักงานแม้ในยามวิกฤต เพื่อความสำเร็จของการคงไว้ซึ่งพนักงานในช่วงวิกฤติ รีสอร์ทจำเป็นต้องเพิ่มการมีส่วนร่วมของพนักงานและส่งเสริมวัฒนธรรมการทำงานที่ยืดหยุ่นตามความต้องการของพนักงาน การศึกษาในอนาคตอาจใช้เวลาศึกษานานขึ้นเพื่อกลุ่มตัวอย่างที่ใหญ่ขึ้นและเพื่อค้นหาความสัมพันธ์ระหว่างข้อมูลประชากรและกิจกรรม HRM อื่นๆที่มากกว่าการมีส่วนร่วมของพนักงานและวัฒนธรรมการทำงาน
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.5
dc.rights Chulalongkorn University
dc.title Human resource management in managing employee retention during COVID-19 for sport and wellness resorts in Phuket
dc.title.alternative การจัดการทรัพยากรมนุษย์ในการรักษาพนักงานในช่วง COVID-19 ของรีสอร์ทสำหรับสุขภาพและกีฬาในจังหวัดภูเก็ต
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Business and Managerial Economics
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2022.5


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Econ - Independent Studies [151]
    สารนิพนธ์ คณะเศรษฐศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record