DSpace Repository

Strategic human resource management : a case study of Oceanfront Beach Resort

Show simple item record

dc.contributor.advisor Katikar Tipayalai
dc.contributor.author Nalakson Phimphaphowat
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Economics
dc.date.accessioned 2023-08-04T08:27:21Z
dc.date.available 2023-08-04T08:27:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/83400
dc.description Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2022
dc.description.abstract Since the Covid-19 pandemic has occurred on a large scale in since the hotel's opening, this study discusses how human resource management (HRM) has progressed beyond its functional approach, how managing human resource s is now seen as part of strategic management, and the HR responsibilities that are likely to become important focus areas at Oceanfront Beach Resort. The hotel is both a start-up and a small-scale establishment, therefore in order to maintain its competitiveness in the face of intense competition, it has adopted some unique human resource strategies. The hotel's strategic management of key personnel concerns was essential to improving operational efficiency. The difficulties in this area have been identified and assessed; they include, among others, encouraging new perspectives, leadership development, facilitating education and problem-solving skills and innovation; and human measurement.
dc.description.abstractalternative เนื่องจากการแพร่ระบาดของไวรัสโควิด-19 เกิดขึ้นในวงกว้างตั้งแต่โรงแรมเปิดทำการ งานวิจัยนี้จึงอธิยายให้เห็นว่าการบริหารทรัพยากรมนุษย์มีความก้าวหน้าอย่างไร นอกจากนี้แนวทางการทำงานในการจัดการทรัพยากรมนุษย์ในปัจจุบันถูกมองว่าเป็นส่วนหนึ่ง-องการจัดการเชิงกลยุทธ์ และ ความรับผิดชอบด้านทรัพยากรบุคคลที่มีแนวโน้มจะกลายเป็นประเด็นสำคัญที่โอเชียนฟร้อนท์ บีช รีสอร์ท เนื่องจากโรงแรมเป็นทั้งธุรกิจที่เพิ่งเริ่มก่อตั้งดังนั้นเพื่อรักษาความสามารถในการแข่งขันท่ามกลางการแข่งขันที่รุนแรง โรงแรมจึงได้นำกลยุทธ์ด้านทรัพยากรบุคคลที่เป็นเอกลักษณ์มาใช้  การจัดการเชิงกลยุทธ์ของโรงแรมในด้านบุคลากรที่มีความสำคัญต่อการปรับปรุงประสิทธิภาพการดำเนินงาน โดยรวมถึงการส่งเสริมมุมมองใหม่ๆ อีนได้เเก่ การพัฒนาผู้นำ การอำนวยความสะดวกด้านการศึกษา ทักษะการแก้ปัญหา รวมถึงนวัตกรรม และการประเมิณคุณภาพการทำงานของบุคคลากร
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.3
dc.rights Chulalongkorn University
dc.title Strategic human resource management : a case study of Oceanfront Beach Resort
dc.title.alternative การจัดการทรัพยากรมนุษย์เชิงกลยุทธ์ : กรณีศึกษาโอเชี่ยนฟร้อนท์ บีช รีสอร์ท
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Business and Managerial Economics
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2022.3


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Econ - Independent Studies [151]
    สารนิพนธ์ คณะเศรษฐศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record