Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12049
Title: ผลของการสอนโดยใช้แนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
Other Titles: The effect of using the community language learning approach on learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa Six Students
Authors: จริยา กสิวิทย์อำนวย
Advisors: พิตรวัลย์ โกวิทวที
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)
ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
การสอนเป็นกลุ่ม
Issue Date: 2539
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: ศึกษาผลของการสอนโดยใช้แนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการสอนตามแนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์และแนวการสอนแบบปกติ มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดหลังการทดลองไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการสอนตามแนวการสอนแบบกลุ่มสัมพันธ์และแนวการสอนแบบปกติ มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาอังกฤษด้านทักษะการฟังและการพูดหลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Other Abstract: Study the effect of using the Community Language Learning Approach on learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa six students The research results were as follow : 1. The learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa six students taught by the Community Language Learning Approach and the Regular Approach after the experiment were not significantly different at the .05 level. 2. The learning achievement of English listening and speaking skills of Prathom Suksa six students taught by the Community Language Learning Approach and the Regular Approach after the experiment were significantly higher than the learning achievement of English listening and speaking skills before the experiment at the .05 level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/12049
ISBN: 9746351184
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jariya_Ka_front.pdf756.77 kBAdobe PDFView/Open
Jariya_Ka_ch1.pdf829.66 kBAdobe PDFView/Open
Jariya_Ka_ch2.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
Jariya_Ka_ch3.pdf828.75 kBAdobe PDFView/Open
Jariya_Ka_ch4.pdf722.91 kBAdobe PDFView/Open
Jariya_Ka_ch5.pdf755.15 kBAdobe PDFView/Open
Jariya_Ka_back.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.