Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/21110
Title: ความคิดเห็นเกี่ยวกับการเรียนการสอนของนักศึกษาผู้ใหญ่แบบเบ็ดเสร็จ ระดับ 3-4 ในเขตการศึกษา 10
Other Titles: The functional literacy student's opinions concerning teaching and learning in educational region 10
Authors: พิกุล เลิศมงคลตระกูล
Advisors: ทวีวัฒน์ ปิตยานนท์
รัตนา พุ่มไพศาล
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Taweewat.p@chula.ac.th
ไมีมีข้อมูล
Subjects: การศึกษาผู้ใหญ่ -- ทัศนคติ
Issue Date: 2524
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบความคิดเห็น และความคาดหวังเกี่ยวกับการเรียนการสอน ของนักศึกษาผู้ใหญ่แบบเบ็ดเสร็จในโรงเรียนระดับจังหวัด อำเภอ และตำบล ในเขตการศึกษา 10 ในด้านหลักสูตร ด้านตัวครู ด้านตัวนักศึกษา และด้านสื่อการเรียนการสอน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักศึกษาผู้ใหญ่ แบบเบ็ดเสร็จระดับที่ 3-4 จำนวนทั้งสิ้น 323 คนเก็บรวบรวมข้อมูล โดยให้นักศึกษาตอบแบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูล เสนอข้อมูลเป็นร้อยละใช้การคำนวณค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ใช้การทดสอบค่าที วิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดี่ยว และแบบ 2 ทาง และในกรณีที่ความแตกต่างมีนัยสำคัญได้ใช้วิธีทดสอบความแตกต่างค่าเฉลี่ย เป็นรายคู่ด้วยวิธีการทดสอบพหุคูณของดันคั่น ผลการวิเคราะห์พบว่า 1. โดยส่วนรวม นักศึกษาผู้ใหญ่ทั้ง 3 เขตที่ตั้งสถานศึกษา มีความคิดเห็นเกี่ยวกับการเรียนการสอน แตกต่างอย่างมีนัยสำคัญกับความคาดหวังเกี่ยวกับการเรียนการสอน ทั้งในด้านหลักสูตร ตัวครู ตัวนักศึกษา และด้านสื่อการเรียนการสอน 2. นักศึกษาผู้ใหญ่ที่เรียนในโรงเรียนระดับตำบลและระดับอำเภอ มีความคิดเห็นเกี่ยวกับการเรียน การสอนไม่แตกต่างกัน แต่มีความเห็นว่าการเรียนการสอนในด้านหลักสูตรด้านตัวครู ด้านนักศึกษา และด้านสื่อการเรียนการสอน เหมาะสมกว่าความคิดเห็นของนักศึกษาผู้ใหญ่ในโรงเรียนระดับจังหวัด 3. นักศึกษาผู้ใหญ่มีความคาดหวังเกี่ยวกับการเรียนการสอนในด้านหลักสูตรตัวครูตัวนักศึกษา และด้านสื่อการเรียนการสอน ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ ทั้งในโรงเรียนระดับจังหวัด ระดับอำเภอ ระดับตำบล และระหว่างระดับการศึกษา
Other Abstract: The purpose of this research was to investigate and compare the functional literacy students 'opinions concerning teaching and learning in three locations in the educational region 10. The opinions to be studied are concerning the curricular, the teachers, the functional literacy students and teaching and learning media. The Samples are 323 students drawn from the third and fourth levels of the functional literacy students in educational region 10. In the collection of data, the constructed guestionaire was administered to the 323 subjects. Percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance, two-way analysis of variance and duncan's multiple comparison method were used to analyse the data. The findings are as follow 1. As a whole, the expectation of those adult learners related to teaching and learning in the three locations are different from the opinions concerning the curricular, the teachers, the adult learners and teaching and learning media significantly. 2. The opinions of those adult learners who studied in the distrinot and in the anaphor level concerning to teaching and learning are alike. While in the Province level, the scores were lower. 3. The expectation of those adult learners in the distrinct, the amphor and the Province level concerning the curricular, the teacher, the adult learners and teaching and learning media was not different significantly.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2524
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: วิจัยการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/21110
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Phikoon_Le_front.pdf373.61 kBAdobe PDFView/Open
Phikoon_Le_ch1.pdf368.72 kBAdobe PDFView/Open
Phikoon_Le_ch2.pdf691.44 kBAdobe PDFView/Open
Phikoon_Le_ch3.pdf400.74 kBAdobe PDFView/Open
Phikoon_Le_ch4.pdf535.82 kBAdobe PDFView/Open
Phikoon_Le_ch5.pdf470.34 kBAdobe PDFView/Open
Phikoon_Le_back.pdf883.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.