Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22765
Title: การสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทปวิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง "กริยาช่วย" สำหรับระดับมัธยมศึกษาตอนต้น
Other Titles: Construction of an English slide-tape programmed lesson on "Auxiliary Verbs" for the lower secondary level
Authors: อัมพร ห้อคนดี
Advisors: สุมิตรา อังวัฒนกุล
สุนันท์ ปัทมาคม
Issue Date: 2525
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยนี้เป็นการสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง “กริยาช่วย” สำหรับระดับมัธยมศึกษาตอนต้น และเพื่อหาประสิทธิภาพของบทเรียนที่สร้างขึ้น โดยมีขั้นตอนในการดำเนินการวิจัยดังนี้คือ ศึกษาวิธีสร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป สร้างแบบทดสอบก่อนและหลังเรียนบทเรียน สร้างบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง “กริยาช่วย” แล้วนำบทเรียนดังกล่าวไปทดลองหาประสิทธิภาพกับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 (ม.3) ตามลำดับขั้นดังนี้คือ ขั้นหนึ่งต่อหนึ่ง ขั้นกลุ่มเล็ก 10 คน และขั้นทดลองภาคสนาม 100 คน ผลการวิจัยปรากฏว่าบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทปที่สร้างขึ้นมีประสิทธิภาพ 85.97/86.80 และคะแนนสัมฤทธิผลทางการเรียนของนักเรียนก้าวหน้าขึ้นอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 บทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์-เทป เป็นสื่อการเรียนการสอนที่มีประสิทธิภาพสูง จึงเห็นสมควรสนับสนุนให้มีการผลิตบทเรียนแบบโปรแกรมสไลด์เทป เพื่อใช้ประโยชน์ในการเรียนการสอนวิชาภาษาอังกฤษในระดับมัธยมศึกษาต่อไป
Other Abstract: The Objective of this research is to construct and to find out the effectiveness of an English Slide-Tape Programmed Lesson on “Auxiliary Verbs” for the Lower Secondary Education Level. The procedures of the research are as follows : studying the construction of a slide-tape programmed lesson; constructing a pre-test and post-test; constructing an English slide-tape programmed lesson on “Auxiliary Verbs”. Then, try out the above slide-tape programmed lesson with selected groups of students at the lower secondary level (M.3) by the following procedures : one-to-one testing with one student; small group testing with 10 students; field testing with 100 students. The result of the experiment was that the effectiveness of this slide-tape programmed lesson was at the level of 85.97/86.80 and it improved students’ achievement at the significant level of .01. The slide-tape programmed lesson is an effective teaching and learning material. Therefore, the construction of slide-tape programmed lesson is recommended for the English language instruction at the secondary education level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2525
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/22765
ISBN: 9745607991
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
amporn_ho_front.pdf369.43 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch1.pdf405.13 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch2.pdf906.74 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch3.pdf360.55 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch4.pdf267.33 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_ch5.pdf345.79 kBAdobe PDFView/Open
amporn_ho_back.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.