Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวัฒนา อุทัยรัตน์
dc.contributor.authorวรรณวิภา คุณะเกษม
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2012-11-15T08:21:06Z
dc.date.available2012-11-15T08:21:06Z
dc.date.issued2527
dc.identifier.isbn9745633593
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/24144
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2527en
dc.description.abstractวัตถุประสงค์ของการวิจัย การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบความคิดเห็นของครูคณิตคาสตร์ที่มีประสบการณ์ในการสอน ประเภทของโรงเรียน วุฒิทางการศึกษา และการร่วมประชุมอบรมหรือการสัมมนาที่ต่างกันในเขตการศึกษา 11 เกี่ยวกับปัญหาการใช้หลักสูตรคณิตศาสตร์มัธยมศึกษาตอนต้น พุทธศักราช 2521 วิธีดำเนินการวิจัย กลุ่มตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ เป็นครูผู้สอนคณิตศาสตร์ระดับ มัธยมศึกษาตอนต้นในโรงเรียนรัฐบาลและโรงเรียนราษฎร เขตการศึกษา 11 จำนาน ทั้งสิ้น 380 คน ผู้วิจัยได้นำแบบสอบถามที่สร้างขึ้นไปใช้กับกลุ่มตัวอย่างประชากร นำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์หาค่าร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และนำเสนอในรูปตารางประกอบคำอธิบาย ผลการวิจัย 1. ความคิดเห็นของกลุ่มตัวอย่างประชากรเกี่ยวกับปัญหาการใช้หลักสูตรคณิตศาสตร์มัธยมศึกษาตอนต้น พุทธศักราชระดับปานกลาง 2.ในการเปรียบเทียบความคิดเห็นของครูคณิตศาสตร์มีประสบการณ์ในการสอนประเภทของโรงเรียน วุฒิทางการศึกษา ตลอดจนเข้าร่วมประชุมอบรมหรือ การสัมมนาที่ต่างกันเกี่ยวกับปัญหาการใช้หลักสูตรคณิตศาสตร์มัธยมศึกษาตอนต้น พุทธศักราช 2521ในเขตการศึกษา 11 พบว่า 2.1 ครูที่มีประสบการณ์ในการสอนต่างกัน มีความคิดเห็นไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2.2 ครูที่สอนในโรงเรียนรัฐบาลกับครูที่สอนในโรงเรียนราษฎร์ มีความคิดเห็นไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2.3 ครูที่มีวุฒิทางการศึกษาต่างกัน มีความคิดเห็นไมแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2.4 ครูที่ไม่เคยกับครูที่เคยเข้าร่วมการประชุมอบรมหรือการสัมมนา มีความคิดเห็นไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
dc.description.abstractalternativePurposes of Research : The purposes of this research were to study and compare the opinions of teachers with differences in teaching experiences, types of schools, educational degrees and participating in inservice-training programs concerning the implementation problems of lower secondary school mathematics curriculum B.E.2521 in educational region eleven. Procedures : The samples were three hundreds and eighty lower secondary school mathematics teachers in public schools and private schools in educational region eleven. The questionnaires constructed ๖'y the researcher were distributed to the samples. The obtained data were analyzed by means of percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test and presented in tables with explanation. Conclusion : 1. The opinions of all the samples concerning the implementa¬tion problems of the lower secondary school mathematics curriculum B.E.2521 were that there were problems at the moderate level. 2. In comparing the opinions of teachers with differences in teaching experiences, types of schools, educational degrees and participating in inservice-training programs concerning the implementa¬tion problems of the lower secondary school mathematics curriculum B.E.2521 in educational region eleven, the results were as follows : 2.1 There was no significant difference at 0.05 level' in the opinions of mathematics teachers with different teaching experiences. 2.2 There was no significant difference at 0.05 level in the opinions of public school teachers and private school teachers. 2.3 There was no significant difference at 0.05 level in the opinions of teachers with different educational degrees. 2.4 There was no significant difference at 0.05 level in the opinions of non-participated teachers in inservice-training program and the ones who participating in inservice-training program.
dc.format.extent467647 bytes
dc.format.extent399539 bytes
dc.format.extent954221 bytes
dc.format.extent344187 bytes
dc.format.extent1207380 bytes
dc.format.extent819303 bytes
dc.format.extent731928 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleความคิดเห็นเกี่ยวกับปัญหาการใช้หลักสูตรคณิตศาสตร์มัธยมศึกษาตอนต้น พุทธศักราช 2521 ของครูในเขตการศึกษา 11en
dc.title.alternativeTeachers' opinions concerning the implementation problems of lower secondary school mathematics curriculum B.E. 2521 in educational region elevenen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wanwipa_Kh_front.pdf456.69 kBAdobe PDFView/Open
Wanwipa_Kh_ch1.pdf390.17 kBAdobe PDFView/Open
Wanwipa_Kh_ch2.pdf931.86 kBAdobe PDFView/Open
Wanwipa_Kh_ch3.pdf336.12 kBAdobe PDFView/Open
Wanwipa_Kh_ch4.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open
Wanwipa_Kh_ch5.pdf800.1 kBAdobe PDFView/Open
Wanwipa_Kh_back.pdf714.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.