Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27045
Title: ความคิดเห็นของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น เกี่ยวกับนิสิตฝึกสอนวิชาวิทยาศาสตร์ คณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Other Titles: Opinions of lower secondary school students concerning science student tachers of the Faculty of Education Chulalongkorn University
Authors: สุวรรณา วัฒนาคาม
Advisors: โรจนี จะโนกาษ
Issue Date: 2526
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัย เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้นเกี่ยวกับนิสิตฝึกสอนวิชาวิทยาศาสตร์ คณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย วิธีดำเนินการวิจัย กลุ่มตัวอย่างประชากรเป็นนักเรียนศึกษาตอนต้น จำนวน 338 คน ในโรงเรียนที่ทางคณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ได้ส่งนิสิตไปฝึกสอนวิชาวิทยาศาสตร์ ในปีการศึกษา 2525 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามซึ่งผู้วิจัยสร้างขึ้นเอง ข้อมูลที่ได้นำมาวิเคราะห์โดยการหาค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย ผลการวิจัยพบว่านักเรียนมีความคิดเห็นว่าในด้านการเตรียมตัวสอน การวัดและประเมินผล การใช้สื่อการสอน การบริหารและการจัดการในชั้นเรียน การจัดกิจกรรมนอกห้องเรียน บุคลิกภาพ และมนุษยสัมพันธ์นั้น นิสิตฝึกสอนสามารถปฏิบัติได้เหมาะสมมาก ส่วนด้านการดำเนินการสอนและการจัดกิจกรรรมในห้องเรียนนิสิตฝึกสอนสามารถปฏิบัติได้เหมาะสมปานกลาง
Other Abstract: Purpose : The purpose of this research was to survey the opinions of lower secondary school students concerning science student teachers of the Faculty of Education, Chulalongkorn University. Procedures : The samples of this research were 338 lower secondary school students in the schools where the science student teachers from the Faculty of Education, Chulalongkorn University did their practice teaching in the academic year 1982. The research instrument was questionnaire developed by the researcher. The data were analyzed by means of percentage, arithmetic mean and standard deviation. Results: The results indicated that the opinions of lower secondary school students in aspects of lesson planning, measurement and evaluation, using instructional media, classroom administration and management, extra-curricular activities management, personality and human relations of the student teachers were at the highly appropriate level. But their instruction and classroom activities were at the fairly appropriate level.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2526
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27045
ISBN: 9745627178
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suvanna_Wa_front.pdf384.28 kBAdobe PDFView/Open
Suvanna_Wa_ch1.pdf392.66 kBAdobe PDFView/Open
Suvanna_Wa_ch2.pdf912.32 kBAdobe PDFView/Open
Suvanna_Wa_ch3.pdf298.87 kBAdobe PDFView/Open
Suvanna_Wa_ch4.pdf489.06 kBAdobe PDFView/Open
Suvanna_Wa_ch5.pdf624.33 kBAdobe PDFView/Open
Suvanna_Wa_back.pdf568.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.