Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28662
Title: ระดับความสามารถด้านการพูดภาษาอังกฤษ ของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย
Other Titles: A level of english speaking ability of students at the upper secondary education level
Authors: ศุลีรัตน์ ภัทรานนท์
Advisors: สุภัทรา อักษรานุเคราะห์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Issue Date: 2532
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสามารถด้านการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1.จากคะแนนเต็ม 20 คะแนนในแต่ละระดับจากขั้นที่ 1-5 คือขั้นทักษะกลไก ขั้นความรู้ ขั้นถ่ายโอน ขั้นสื่อสาร และขั้นวิเคราะห์วิจารณ์ พบว่า 1.1 นักเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 4 ได้ค่ามัชฌิมเลขคณิตเรียงลำดับตั้งแต่ ระดับที่ 1-5 คือ 16.35, 11.20, 9.05, 6.58 และ 5.32 1.2 นักเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 5 ได้ค่ามัชฌิมเลขคณิตเรียงลำดับตั้งแต่ ระดับที่ 1-5 คือ15.88, 11.15, 9.47, 7.04 และ 5-33 1.3 นักเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 6 ได้ค่ามัชฌิมเลขคณิตเรียงลำดับตั้งแต่ ระดับที่ 1-5 คือ16.55, 12.20, 10.75, 7.12 และ 5.90 1.4 ค่ามัชฌิมเลขคณิตของคะแนนในแต่ละระดับเมื่อรวมทุกระดับชั้นมีค่าเรียงลำดับดังนี้คือ 16.26, 11.52, 9.76, 6.91 และ 5.52 2. เมื่อเทียบตามเกณฑ์ที่ผู้วิจัยตั้งไว้ คือถ้ามัชฌิมเลขคณิตในระดับใดมีค่าตั้งแต่ 15 คะแนนขึ้นไปถือว่านักเรียนมีความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษในระดับนั้น พบว่า นักเรียนระดับมัธยมศึกษาปีที่ 4, 5 และ 6 มีความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ ในระดับที่ 1 คือ ขั้นทักษะกลไก โดยได้ค่ามัชฌิมเลขคณิตดังนี้คือ 16.35, 15.88 และ 16.55 และเมื่อรวมทุกระดับชั้นแล้วสรุปได้ว่า นักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลายมีความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ ในระดับที่ 1 คือ ขั้นทักษะกลไก โดยได้ค่ามัชฌิมเลขคณิตเท่ากับ 16.26
Other Abstract: The purpose of this study was to study the level of English speaking ability of students at the upper secondary education level. The major findings of this study were as follows: 1. From the total of 20 scores in each level, namely: mechanical skills, knowledge, transfer, communication and criticism, it was found that. 1.1 The average scores from the first to the fifth levels of students of matayom suksa four were 16.35, 11.20, 9.05, 6.58 and 5.32 respectively. 1.2The average scores from the first to the fifth levels of students of matayom suksa five were 15.88, 11.15, 9.47, 7.04 and 5.33 respectively. 1.3 The average scores from the first to the fifth levels of students of matayom suksa six were 16.55, 12.20, 10.75, 7.12 and 5.90 respectively. 1.4 The average scores in each level of students of matayom suksa four to six altogether were 16.26, 11.52, 9.76, 6.91 and 5.52 respectively. 2. To compare with the criterion set by the researcher that the average passing score in each level was at least 15, it was found that students of matayom suksa four, five and six could pass the first level that was mechanical skills. Their average scores were 16.35, 15.88 and 16.55 respectively. It was found that students of matayom suksa four to six altogether could pass the first level that was mechanical skills, of which the average score was 16.26.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28662
ISBN: 9745698822
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suleerat_pa_front.pdf3.46 MBAdobe PDFView/Open
Suleerat_pa_ch1.pdf3.11 MBAdobe PDFView/Open
Suleerat_pa_ch2.pdf16.57 MBAdobe PDFView/Open
Suleerat_pa_ch3.pdf5.14 MBAdobe PDFView/Open
Suleerat_pa_ch4.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open
Suleerat_pa_ch5.pdf4.11 MBAdobe PDFView/Open
Suleerat_pa_back.pdf16.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.