Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48026
Title: | กิจกรรมที่ส่งเสริมความสนใจในการเข้าร่วมโครงงานวิทยาศาสตร์ ตามการรับรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Activities promoting interest for participating in science projects as perceived by upper secondary school students, Bangkok metropolis |
Authors: | วัฒนะ มากชื่น |
Advisors: | สุนทร ช่วงสุวนิช |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | ไม่มีข้อมูล |
Issue Date: | 2531 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การศึกษาครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษากิจกรรมที่ส่งเสริมความสนใจในการเข้าร่วมโครงงานวิทยาศาสตร์ตามการรับรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ในเขตกรุงเทพมหานคร ผลการวิจัยพบว่านักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายมีความคิดเห็นโดยเฉลี่ยว่ากิจกรรมในห้องเรียน ด้านที่ทำให้เกิดความรู้ความเข้าใจในเนื้อหาวิชาวิทยาศาสตร์ ด้านที่ทำให้เกิดเจตคติเชิงวิทยาศาสตร์ เจตคติที่ดีต่อวิทยาศาสตร์และความคิดสร้างสรรค์ และด้านที่ทำให้เกิดทักษะในทางวิทยาศาสตร์ ส่งเสริมให้นักเรียนเกิดความสนใจในการเข้าร่วมโครงงานวิทยาศาสตร์ปานกลาง สำหรับกิจกรรมนอกห้องเรียน นักเรียนมีความคิดเห็นโดยเฉลี่ยว่ากิจกรรมด้านการจูงใจให้เข้าร่วมโครงงานวิทยาศาสตร์ส่งเสริมให้นักเรียนเกิดความสนใจเข้าร่วมโครงงานวิทยาศาสตร์ปานกลาง ส่วนด้านการให้บริการต่างๆ ในการเข้าร่วมโครงงานวิทยาศาสตร์นักเรียนมีความคิดเห็นโดยเฉลี่ยว่าส่งเสริมให้นักเรียนเกิดความสนใจในการเข้าร่วมโครงงานวิทยาศาสตร์มาก |
Other Abstract: | The purpose of this research was to study activities promoting interest for participating in science projects as perceived by upper secondary school students, Bangkok Metropolis. The results of this study were as follows : Students agreed that activities in classrooms concerning the knowledge, attitude toward science, science attitude, creativity and scientific skill promoted interest for participating in science projects at the moderate level. Students agreed that activities outside classrooms concerning the motive promoted interest for participating in science projects at the moderate level while the activities concerning the service promoted interest for participating in science projects at the high level. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | มัธยมศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48026 |
ISBN: | 9745691399 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Watana_mar_front.pdf | 1.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Watana_mar_ch1.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Watana_mar_ch2.pdf | 4.07 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Watana_mar_ch3.pdf | 745.49 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Watana_mar_ch4.pdf | 2.1 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Watana_mar_ch5.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Watana_mar_back.pdf | 2.89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.