Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52965
Title: | ผลของการประเมินโดยการพาดพิงถึงงานที่มีต่อการจูงใจต่อเนื่อง และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียน ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์สูงและต่ำ |
Other Titles: | Effects of task-involving evaluation on continuing motivation and mathematics achievement of students with high and low mathematics achievement |
Authors: | วินัย คำมูล |
Advisors: | คัคนางค์ มณีศรี |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | kakanang.m@chula.ac.th |
Subjects: | คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน การประเมิน การจูงใจ (จิตวิทยา) Mathematics -- Study and teaching Academic achievement Evaluation Motivation (Psychology) |
Issue Date: | 2537 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาผลของการประเมินโดยการพาดพิงถึงงานที่มีต่อการจูงใจต่อเนื่องและผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์สูงและต่ำผลของการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานมีการจูงใจต่อเนื่องทันทีที่เสร็จสิ้นการทดลอง และเว้นระยะหลังจากเสร็จสิ้นการทดลอง 1 สัปดาห์ สูงกว่านักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .001 2. นักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานมีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่านักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 3. นักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์สูงที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานและนักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์สูงที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงาน มีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 4. นักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์ต่ำที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานมีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่านักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์ต่ำที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 |
Other Abstract: | The purpose of this research was to study the effects of task-involving evaluation on continuing motivation and achievement in mathematics of mathayom suksa two students with high and low mathematics achievement. The results were as followed: 1. Students who received task-involving evaluation showed higher continuing motivation both immediate and delay than students who received no task-involving evaluation. (p < .001) 2. Students who received task-involving evaluation showed higher achievement in mathematics than students who received no task-involving evaluation. (p < .01) 3. Between students with high mathematics achievement, there was no significant difference between those students who received task-involving evaluation and those received no task-involving evaluation on achievement in mathematics (p > .05) 4. Between students with low mathematics achievement, students who received task-involving evaluation showed higher achievement in mathematics than students who received no task-involving evaluation. (p < .05) |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2537 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | จิตวิทยาการศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52965 |
ISBN: | 9745845949 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Winai_kh_front.pdf | 668.11 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Winai_kh_ch1.pdf | 2.55 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Winai_kh_ch2.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Winai_kh_ch3.pdf | 962.78 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Winai_kh_ch4.pdf | 898.47 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Winai_kh_ch5.pdf | 590.62 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Winai_kh_back.pdf | 2.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.