Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52965
Title: ผลของการประเมินโดยการพาดพิงถึงงานที่มีต่อการจูงใจต่อเนื่อง และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียน ที่มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์สูงและต่ำ
Other Titles: Effects of task-involving evaluation on continuing motivation and mathematics achievement of students with high and low mathematics achievement
Authors: วินัย คำมูล
Advisors: คัคนางค์ มณีศรี
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: kakanang.m@chula.ac.th
Subjects: คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน
ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
การประเมิน
การจูงใจ (จิตวิทยา)
Mathematics -- Study and teaching
Academic achievement
Evaluation
Motivation (Psychology)
Issue Date: 2537
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาผลของการประเมินโดยการพาดพิงถึงงานที่มีต่อการจูงใจต่อเนื่องและผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์สูงและต่ำผลของการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานมีการจูงใจต่อเนื่องทันทีที่เสร็จสิ้นการทดลอง และเว้นระยะหลังจากเสร็จสิ้นการทดลอง 1 สัปดาห์ สูงกว่านักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .001 2. นักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานมีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่านักเรียนที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 3. นักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์สูงที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานและนักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์สูงที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงาน มีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 4. นักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์ต่ำที่ได้รับการประเมินโดยพาดพิงถึงงานมีผลสัมฤทธิ์ในวิชาคณิตศาสตร์สูงกว่านักเรียนที่มีระดับผลสัมฤทธิ์ทางคณิตศาสตร์ต่ำที่ได้รับการประเมินโดยไม่พาดพิงถึงงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Other Abstract: The purpose of this research was to study the effects of task-involving evaluation on continuing motivation and achievement in mathematics of mathayom suksa two students with high and low mathematics achievement. The results were as followed: 1. Students who received task-involving evaluation showed higher continuing motivation both immediate and delay than students who received no task-involving evaluation. (p < .001) 2. Students who received task-involving evaluation showed higher achievement in mathematics than students who received no task-involving evaluation. (p < .01) 3. Between students with high mathematics achievement, there was no significant difference between those students who received task-involving evaluation and those received no task-involving evaluation on achievement in mathematics (p > .05) 4. Between students with low mathematics achievement, students who received task-involving evaluation showed higher achievement in mathematics than students who received no task-involving evaluation. (p < .05)
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2537
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: จิตวิทยาการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52965
ISBN: 9745845949
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Winai_kh_front.pdf668.11 kBAdobe PDFView/Open
Winai_kh_ch1.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open
Winai_kh_ch2.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Winai_kh_ch3.pdf962.78 kBAdobe PDFView/Open
Winai_kh_ch4.pdf898.47 kBAdobe PDFView/Open
Winai_kh_ch5.pdf590.62 kBAdobe PDFView/Open
Winai_kh_back.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.